Cu ce partid votați la alegerile parlamentare, din 6 decembrie?

PSD
PNL
USR PLUS
PRO ROMANIA SOCIAL - LIBERALĂ
PMP

3 elemente principale pentru derularea campaniilor de promovare cu succes în mediul online
3 elemente principale pentru derularea campaniilor de promovare cu succes în mediul online

3 elemente principale pentru derularea campaniilor de promovare cu succes în mediul online

Campaniile de promovare au fost întotdeauna orientate spre locul în care sunt oamenii. În anii 2000, populația se uita foarte mult la televizor, motiv pentru care marile companii de marketing se băteau între ele pe integrarea cât mai multor reclame ale clienților lor în pauzele publicitare. Acest lucru se întâmplă și în prezent, însă astăzi avem parte de modalități de promovare mult mai diverse.

În plus, oamenii au plecat din fața televizoarelor, fiind mult mai atenți pe ceea ce se întâmplă în mediul online – fie în fața laptopurilor, fie mult mai ușor, folosind telefoanele. Factorii determinanți sunt variați, însă sursa principală stă în conectivitatea mult mai ușoară și în posibilitatea de a fi mult mai aproape de idolii lor. Mulți dintre ei reușesc să vadă cum decurge o zi din viața persoanelor pe care le admiră, folosind conturile de socializare. Însă, mult mai mulți dintre aceștia se informează din surse online cu privire la decizia de a achiziționa un produs sau un serviciu.

Care este obiectivul principal al campaniei?

O campanie de succes pleacă de la identificarea obiectivului principal. Altfel spus, trebuie să știi unde vrei să ajungi pentru a pune pe hârtie pașii pe care trebuie să-i urmezi. În comparație cu promovarea zilnică, demararea unei campanii de promovare online implică un efort susținut, alimentat pe termen limitat. Pentru a putea măsura proporția în care obiectivul a fost îndeplinit, acesta trebuie să fie expus într-un mod măsurabil. Creșterea vânzărilor cu 10% în 2 luni sau atragerea de noi clienți în proporție de 50% de-a lungul întregului an sunt exemple clare, măsurabile, care îți vor arăta cu subiect și predicat gradul de succes al campaniei.

Care este audiența campaniei?

Fiecare business are un anumit public țintă. Spre exemplu, o companie de băuturi alcoolice nu caută să se adreseze adolescenților, ci părinților (și, implicit, adulților). Din acest motiv, nu va integra adolescenți în imagini și nu va formula mesajele pentru a fi în acord cu stilul lor de viață.

Definirea audienței este un pas extrem de important pentru orice campanie de promovare. Cunoașterea categoriilor de vârstă vizate contribuie mai departe la formularea mesajului, precum și la alegerea metodelor corecte de promovare pentru ca și campania să fie de succes. Multe dintre advertorialele și comunicatele de presă axate pe promovare se regăsesc în site-urile de presă online, fiind accesibile oricui cu un singur click.

Cum formulezi mesajul?

Spre deosebire de un anunț în ziar, campaniile derulate în mediul online sunt mult mai bine organizate pentru a fi personalizate pe publicul țintă. În general, mesajele campaniilor au forma unor slogane pe care oamenii le țin minte foarte ușor. Bineînțeles, acestea sunt extrem de creative, pentru a putea rămâne în amintirea cititorilor. Cu cât sloganul include esența campaniei, cu atât este mai atrăgător. Printre aceste cuvinte, asigură-te că introduci avantajele de care cititorii se vor bucura în urma achiziționării produsului sau serviciului. Atunci când nevoile sunt identificate, soluțiile sunt și mai ușor de acceptat de public.

Reclamele au ajuns destul de accesibile pentru marile companii, însă redarea acelorași cadre cu imagini și sunete nu este o strategie atractivă pentru organismul uman. Acestea doar inundă mediul cu informație, însă nu segmentează foarte bine publicul țintă. De aceea, o campanie de promovare de succes are la bază cele trei idei tocmai prezentate, pentru ca investiția să aibă succes și impact nu doar pe termen mediu sau scurt, ci mai ales pe termen lung.

About The Author

Related posts