9.2 C
Campulung Muscel
joi, 28 martie, 2024

5 variante de traseu pentru “Varianta de ocolire Pitești Vest”

Alte Știri

Vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Marius Nicolaescu, a participat la o nouă întâlnire tehnică ce a avut ca temă prezentarea proiectelor “Variantei de ocolire Pitești Vest” și a drumului expres Piteşti (A1 Centura Piteşti) – Mioveni (Centura Sud).

Alături de autoritățile locale, Instituția Prefectului Județului Argeș și Consiliul Județean Argeș, instituțiile implicate, reprezentanții CNAIR și proiectanți, la întâlnire au participat primarii din municipiul Pitești, orașul Costești și comunele Bradu și Oarja, dar și reprezentanți ai Uzinei Dacia – Renault.

În ceea ce privește “Varianta de ocolire Pitești Vest”, în studiul de fezabilitate și prefezabilitate, sunt cuprinse 5 variante de traseu, cu o lungime cuprinsă între 20 și 30 de km, în funcție de ruta aleasă. Această centură va face legătura dintre drumul expres Craiova – Pitești și Autostrada Sibiu – Pitești.

În urma discuțiilor s-a stabilit ca autoritățile locale implicate să transmită CNAIR un punct de vedere legat de variantele agreate, dar și eventualele modificări ce pot fi aduse. Referitor la aceste aspecte, vicepreședintele C.J. Argeș, Marius Nicolaescu, a solicitat reprezentanților CNAIR ca, în proiectul final, “Varianta de ocolire Pitești Vest” să existe puncte de legătură și cu drumurile județene DJ 503 și DJ 703.

Astfel vor beneficia de această centură mai multe localități, dar și mai mulți cetățeni ai județului. Cele trei drumuri sunt în curs de modernizare și asfaltare, investiții realizate de Consiliul Județean Argeș din fonduri europene și din bani de la bugetul județean.

Studiul de prefezabilitate și studiul de fezabilitate pentru “Varianta de ocolire Pitești Vest” sunt realizate de SC TFP INGINERIE SRL. Valoarea de contract este de 2.732.885 lei. Valoarea totală a proiectului: 3.408.262,39 lei.

Valoarea cofinanțării U.E.: 2.449.202,05 lei. A fost prezentată și varianta ce se dorea a fi cea finală, a drumului expres Piteşti – Mioveni. Lungimea estimată a traseului este de 10 km. Dacă per ansamblu varianta aleasă pare a fi cea mai bună, atât din punct de vedere tehnic cât și financiar, conducerea Primăriei Pitești a sesizat faptul că în proiect nu este prevăzută și o bretea de drum cu descărcare în municipiul Pitești, deși la ultima întâlnire se solicitase acest lucru.

“S-a spus că este un drum expres pentru traficul de tranzit, pentru mașinile care vin de la Brașov, și că CNAIR tocmai astfel de proiect dorește să facă. Însă, atunci când realizăm aceste proiecte trebuie să ne gândim și la utilitatea lor. Nu poți să faci un drum expres fără un punct de descărcare în municipiul Pitești! Proiectul este foarte important pentru Argeș, dar și pentru economia națională, principalul beneficiar fiind Uzina Dacia Renault, unul dintre cei mai mari contributori la bugetul statului. Tocmai de aceea, trebuie ținut cont de faptul că majoritatea angajaților de la Uzină locuiesc în Pitești. În plus, pe strada Depozitelor sunt foarte multe firme, tot din industria auto, care fără această bretea nu au acces la drumul expres. Din aceste motive, susținem că este necesar ca proiectul final să cuprindă și o bretea de descărcare în zona Depozitelor – Podul Viilor. Consiliul Județean va sprijini și va urmări cu atenție și interes evoluția acestor proiecte, pentru că ne dorim ca ele să fie construite bine de la început și, mai ales, să aibă utilitate”, a precizat vicepreședintele C.J. Argeș, Marius Nicolaescu.

Ultimele Știri

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel. Banca Transilvania a făcut un...

Alte știri din aceeași categorie