12.5 C
Campulung Muscel
joi, 28 martie, 2024

Aflaţi ce informaţii se înscriu în Cazierul Fiscal, potrivit noilor modificări publicate în Monitorul Oficial!!

Alte Știri

În Monitorul Oficial nr. 655/31.08.2015 a fost publicată O.G. nr. 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abrogă O.G. nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată în M.O. nr. 664/23.07.2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Vă prezentăm căteva aspecte de interes, după cum urmează: în cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi al entităţilor fără personalitate juridică se înscriu informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Prin excepţie, faptele sancţionate contravenţional cu avertisment nu se înscriu în cazierul fiscal.

În cazierul fiscal se înscriu şi informaţii din documentele întocmite pentru atragerea răspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivităţii fiscale, după cum urmează: a) atragerea răspunderii solidare cu debitorul, stabilită prin decizie a organului fiscal competent, emisă în condiţiile Codului de procedură fiscală, rămasă definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege sau prin hotărâre judecătorească definitivă, în situaţia în care decizia organului fiscal a fost atacată în justiţie;
b) atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvenţă, pronunţată prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanţele care fac parte din pasivul debitorului şi sunt administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
c) inactivitatea fiscală, declarată potrivit legii, cu excepţia inactivităţii fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivităţii temporare la registrul comerţului, prevăzută în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică declarate inactivă, cât şi al reprezentanţilor legali sau reprezentanţilor desemnaţi ai acestora. Înscrierea inactivităţii fiscale se face în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, precum şi al reprezentanţilor legali sau desemnaţi ai entităţilor fără personalitate juridică existenţi în perioada în care au intervenit situaţiile de declarare a inactivităţii fiscale.
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, în cazul contribuabililor persoane fizice şi persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică se depune la ORICE organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

Pentru contribuabilii persoane fizice cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal  se depune personal sau de reprezentantul legal/împuternicitul acestuia pe bază de procură autentică/împuternicire avocaţială,
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat întocmit conform legii. În cazul depunerii cererii de către reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligaţia de a prezenta documente care să ateste calitatea de reprezentant legal. Persoanele prevăzute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal şi prezintă actul de identitate. Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atestă identitatea şi calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de către persoanele prevăzute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală. Certificatul de cazier fiscal se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică; certificatul de cazier fiscal emis în formă electronică se comunică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă prevăzute de Codul de procedură fiscală ori de câte ori contribuabilul a optat pentru această modalitate de emitere şi de comunicare. Este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat, se eliberează contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe bază de mandat, de îndată de către organul fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului. Se eliberează şi instituţiilor şi autorităţilor publice, la solicitarea acestora, ori de câte ori instituţiile respective trebuie să soluţioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entităţi fără personalitate juridică, iar pentru soluţionarea cererii legislaţia specifică prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi emis şi transmis în formă electronică în baza unui protocol încheiat între instituţia/autoritatea publică şi organul fiscal emitent al acestuia. În acest caz, certificatul este valabil şi fără semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, şi ştampila organului emitent. Faptele pentru care se inscriu informaţii in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi al entităţilor fără personalitate juridică se stabilesc prin hotărare a Guvernului in termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonanţe. Până la data intrării in vigoare a acesteia se aplică prevederile H.G nr. 31/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea O.G.nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Ultimele Știri

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel. Banca Transilvania a făcut un...

Alte știri din aceeași categorie