Clienții pot trimite singuri indexul autocitit la energie

Clienții pot trimite singuri indexul autocitit la energie

Clienții CEZ pot transmite indexul autocitit mai ușor, fără a mai intra în contact cu un operator, prin parcurgerea unor pași simpli. Cum se poate transmite indexul autocitit la energie electrică de către un client CEZ?

  1. Pregătiți informațiile pentru efectuarea apelului:
  • citiți contorul și notați indexul aferent fiecărui registru de energie electrică;
  • vă recomandăm să comparați citirea anterioară a contorului cu citirea curentă, astfel încât consumul rezultat să nu fie prea mare sau prea mic față de consumul mediu lunar;
  • va recomandăm să aveți la îndemână codul de autocitire care trebuie tastat pe telefon. (Codul de autocitire este compus din 10 cifre și începe cu cifrele 005);
  • pentru ca indexul transmis să fie înregistrat, este necesar să respectați perioada de autocitire.

*Codul de autocitire, numărul de telefon de autocitire și perioada de autocitire sunt menționate pe factura dumneavoastră.

  1. Apelați numărul de telefon 0800 500 500.
  2. Introduceți codul de autocitire:
    După apelarea numărului de telefon, veți fi întâmpinat de un mesaj preînregistrat, iar prima informație care vă este solicitată este codul de autocitire.
  • Dacă veți introduce codul de autocitire corect, tastați # și veți primi mesajul „Vă rugăm apasați 1 dacă codul introdus este corect și 2 dacă doriți să îl reintroduceți.”
  • Dacă nu reușiți să introduceți codul de autocitire corect, aveți posibilitatea să-l mai introduceți încă o dată. După cele două încercări apelul va fi deconectat.
  • Indexul autocitit va fi furnizat în aplicația informatică fără zecimale.
  1. Introduceți indexul autocitit:
    După introducerea codului de autocitire, veți fi îndrumat să introduceți indexul afișat de contor.
  • Dacă veți introduce indexul corect, tastați # și veți primi mesajul „Vă rugăm apasați 1 dacă indexul introdus este corect și 2 dacă doriți să îl reintroduceți.”;
  • Dacă nu reusiți să introduceți indexul corect, aveți posibilitatea să-l mai introduceți încă o dată.
  • După cele două încercări, dacă nu ați introdus indexul corect, veți primi mesajul: „Indexul introdus nu corespunde criteriilor de validare. În maxim 24 ore lucrătoare veți fi contactat de un reprezentant al serviciului nostru” .
  • De asemenea, dacă nu reusiți să introduceți indexul autocitit prin linia telefonică dedicată acestui serviciu (0800 500 500), aveți posibilitatea să apelați Info Linia CEZ la numărul de telefon 0251 929, pentru a primi consultanță de la un operator Call Center.

 IMPORTANT:

  • Autocitirea nu va înlocui citirea efectuată de către operatorul de distribuție în conformitate cu programul stabilit de citire. În luna în care este programată citirea contoarelor, pentru emiterea facturii va fi luată în calcul citirea efectuată de operatorul de distribuție. Menționăm că pentru aceasta, clientul este obligat conform prevederilor legale în vigoare să asigure accesul pentru citirea contorului;
  • Pentru clienții care nu-și doresc să transmită indexul sau să își actualizeze consumul estimat, actualul sistem de facturare rămâne valabil, iar aceștia vor trebui să achite valoarea facturii de estimat emisă pe baza cantităților de energie electrică contractate de către client;
  • Clientii casnici din mediul urban și rural, precum și clienții non-casnici, pot întrerupe oricând procesul de transmitere a indecșilor autocitiți, situație în care locurile de consum în cauză vor reveni la  periodicitatea standard de facturare, respectiv facturarea lunară, în cazul clienților casnici din mediul urban care nu au uzat de eligibilitate și celor non-casnici, și facturarea la două luni în cazul clienților casnici din mediul rural. În cazul clienților casnici din mediul urban care au uzat de eligibilitate periodicitatea de facturare este trimestrială.
  • Dacă indexul citit de către operatorul de distribuție în luna” L” va fi mai mic decât indexul autocitit de către client în luna ”L-1” atunci furnizorul CEZ Vânzare va proceda la stornarea facturii de energie electrică emise pe baza indexului autocitit, va elimina din sistemul de facturare indexul incorect de autocitire și va proceda la refacturarea consumului de energie electrică pe baza indexului citit de operatorul de distribuție;
  • Dacă un client a trimis greșit indexul și acesta a fost validat, acesta nu mai poate fi anulat fără o solicitare expresă de stornare a facturii emise de furnizor.

 

 

About The Author

Related posts