Dieta neadecvată şi problemele frecvente de sănătate!

Dieta neadecvată şi problemele frecvente de sănătate!
Prin dieta alimentară neadecvată se înțelege lipsa unor principii alimentare importante, dezechilibrele alimentare în ceea ce privește nutrienții cei mai importanți, ingestia de produși cu toxicitate latentă, excesele alimentare și mai ales consumul ridicat de zahăr.
Rolul acestui articol realizt în colaborare cu Cornelia Baloş, consilier nutriţional este acela de a sublinia importanța respectării normelor de igienă a alimentației, care nu se referă doar la numărul de calorii ingerate.
Un regim sănătos de alimentație trebuie să conțină absolut toate coordonatele legate de acesta, începând cu orele bine stabilite de masă, continuând cu ambientul propice, liniștit și prietenos, până la evitarea alimentelor alterate sau cu termen de valabiliate depășit.
În cele ce urmează sunt enumerate câteva indicații de igienă a alimentației , astfel încât masa să se constituie într-un moment plăcut și sănătos al zilei, spune consilierul nutriţional Cornelia Baloş:
* este important ca înainte de fiecare masă să aveți la dispoziție câteva minute pentru a încerca să vă relaxați. Nu vă angrenați în discuții în contradictoriu cu ceilalți comeseni sau în discuții stresante la telefonul mobil.
*alimentele trebuie bine mestecate, cu mici pauze după fiecare 3-4 înghițituri.
 
* numărul de mese în cursul zilei trebuie să fie de cel puțin trei, micul dejun este obligatoriu și trebuie să conțină alimente ce se digeră ușor și sunt foarte hrănitoare. Este singura masă din zi la care sunt permise glucidele, fie ele și rafinate.
*ultima masă din zi trebuie să fie luată cu cel puțin 3-4 ore înainte de culcare. Se evită astfel efortul digestiv din timpul somnului.
* imediat după mese trebuie evitate eforturile de orice fel, atât intelectuale cât și fizice. Sângele se mobilizează de-a lungul tubului digestiv pentru a participa la digestie, lăsând celelalte segmente cu o circulație sanguină bazală. Importanța repausului după masă este atât de important, încâ s-a mers până acolo încât marile corporații oferă repaus de 20-30 de minute după masa de prânz.
* este important să se evite alimentele bogate în aditivi și conservanți, adaosurile pentru gust și aromele nenaturale. Alimentația cât mai naturală, prepararea alimentelor fără grăsimi adăugate sau potențatoare de gust, sunt de preferat.
*este recomandat consumul de fructe și legume proaspete în cantități cât mai mari. Sunt pline de vitamine și minerale, substanțe nutritive esențiale pentru o sănătate de invidiat.
* este important să nu se consume apa în timpul mesei și nici imediat după masă. Apa diluează enzimele digestive care se formeaza în stomac. Aceste enzime se sintetizează și se descarcă în tractul intestinal chiar în momentul în care vă asezați la masă. Dacă veți consuma apa înaintea mesei, aceste enzime ‘se spală’, iar alimentele pe care le ingerați ulterior vor rămâne, în mare parte, nedigerate. La fel se întâmplă și în cazul în care beți apă imediat după masă sau în timpul mesei. Indicația specialiștilor în nutriție este de a bea apă la o distanță de minim 30 minute de masă, fie înainte, fie după.
Principalele principii alimentare sunt proteinele, glucidele, lipidele, vitaminele, mineralele și apă.
Proteinele, glucidele și lipidele sunt constituenții de bază ai alimentației noastre.
O dietă alimentară echilibrată trebuie să le conțină pe toate.
Adoptând o dietă alimentară echilibrată ne asigurăm o stare de sănătate perfectă.

About The Author

Related posts