8.7 C
Campulung Muscel
joi, 25 aprilie, 2024

EXPO MILANO 2015: Iată pavilioanele care merită vizitate, la acest târg mondial (partea a III-a)!

Alte Știri

Pavilionul Italiei – EXPO MILANO 2015

O altă recomandare pe care v-o facem este pavilionul Italiei, unul care ocupă aproape în întregime cel de-al doilea bulevard al Expo Milano 2015, este vorba despre Cardo, care are nu mai puţin de 325 de metri lungime şi 35 de metri lăţime. Pe bulevardul Cardo se află Palazzo d’Italia sau Creşa, spaţiul expoziţional central dedicat Italiei, după o concepţie a lui Marco Balich, dar şi construcţii futuriste în care puteţi afla foarte multe despre mâncarea şi vinul din Italia, sau despre diversele sale regiuni şi provincii. În aceste condiţii este poate de înţeles că în unele zile pavilionul Italiei este pur şi simplu asaltat de vizitatori, ajungând şi la 10.800 de oameni pe zi, potrivit organizatorilor. De aceea, este bine să reţineţi că ultima oră la care se poate intra în Palazzo d’Italia este 20:30, spaţiul fiind închis la ora 21:00, chiar dacă la intrare se află încă vizitatori. Expoziţia din Palazzo d’Italia este divizată în patru zone, fiecare dedicată unei aşa-numite puteri sau capacităţi. Prima secţiune este cea dedicată calităţii muncii, în care 22 de reprezentanţi ai celor 19 regiuni, trei provincii şi capitalei Roma vorbesc despre o anumită inovaţie pe care au realizat-o. Este impresionant faptul că toţi cei 22 de reprezentanţi ai diferitelor zone administrative din Italia sunt prezentanţi sub formă de figurine şi fiecare dintre ei îşi relatează povestea cu propriul glas, timp în care este prezentat un colaj de imagini. Din această sală se face trecerea într-o aşa-numită cameră a haosului, menită să simuleze efectul pe care o zi stresantă îl are asupra psihicului uman, în care vizitatorul este supus unui asalt de lumini şi inclusiv zona de deplasare este tăiată în unghiuri abrupte. Se continuă apoi cu un spaţiu în care sunt prezentate dezastre naturale aşa cum au fost ele relatate de canalele de ştiri la vremea respectivă, pentru a ilustra efectele pe care le poate produce dezvoltarea economică fără niciun fel de reguli. Cu atât mai impresionantă este apoi trecerea într-o sală a oglinzilor, în care peisaje idilice care reflectă dezvoltarea sustenabilă a turismului în cele 22 de regiuni şi provincii sunt prezentate pe ecrane de dimensiunile pereţilor, imaginile fiind apoi reflectate în oglinzile din întreg spaţiul. Acest spaţiu, împreună cu cele dedicate arhitecturii şi operelor de artă, acoperite şi ele cu oglinzi cu excepţia spaţiului de proiecţie, sunt dedicate puterii frumuseţii naturii sau creaţiilor omului. Celelalte două secţiuni sunt dedicate puterii limitării, care este înfăţişată ca un handicap care poate stimula inovarea, şi puterii viitorului, în care vizitatorii pot semna electronic aşa-numita Carta di Milano, un angajament de implicare personală în favoarea ecologiei şi a dezvoltării sustenabile. O altă atracţie din Palazzo d’Italia care merită menţionată este şi sala dedicată provocării de a imagina o lume fără Italia, care are în centru o hartă în relief de mari dimensiuni a Europei, în care Cizma este pur şi simplu retezată. Dacă Creşa simbolizează ocrotirea şi alimentarea proiectelor şi a talentelor pentru ca acestea să poată creşte, oferindu-le un adăpost şi un sol fertil, Copacul vieţii este un simbol al naturii primitive în jurul căruia se orientează toate activităţile, rădăcinile sale legând diferitele zone ale pavilionului italian. Practic, Copacul vieţii este un spaţiu de recreere în care muzica, spectacolele de lumină şi ale artezienelor, coordonate în coregrafii complexe fac deliciul publicului la Expo Milano 2015, în special la orele serii. Mii de spectatori petrec zilnic minute bune în zona Copacului vieţii, ascultând muzica şi încercând să surprindă în fotografii coregrafiile de apă şi lumină. Dacă ajungeţi pe bulevardul Cardo, demn de văzut este şi spaţiul expoziţional dedicat vinului. Acesta este un veritabil templu închinat vinului, din care nu lipseşte o imensă reprezentare a lui Bachus, zeul roman al vinului şi al viţei de vie, amforele de cristal cu cele mai variate sortimente sau citatele din Leonardo DaVinci şi Federico Fellini despre vin. Tot la parter se găseşte şi o mare a vinului, un bazin de mărimea unei săli, precum şi câteva spaţii în care vizitatorii pot mirosi diferite arome de vin sub formă de aburi. La etajul doi al clădirii dedicate vinului se află un spaţiu de depozitare a circa 1.300 de sticle de vin din toate regiunile Italiei, unde doritorii pot degusta cele mai variate soiuri. Dacă vinurile degustate vă sunt pe plac, există chiar şi o aplicaţie care poate fi descărcată pe telefonul mobil şi care serveşte la a comanda vinul la adresa din ţara de origine. În cele mai bune zile, mii de vizitatori se perindă prin acest spaţiu al degustării de vinuri, dornici să afle gustul unor licori pentru care numai cei cu dare de mână îşi permit să plătească 40-50 de euro sticla. Conform site-ului manifestării, pavilionul Italiei, ţara organizatoare a Expoziţiei Universale 2015, prezintă sub sloganul “Pepinieră” elementele de excelentă italiene: cultura şi tradiţiile naţionale legate de hrană şi alimentaţie, caracterizate prin calitatea ridicată a materiilor prime şi a produselor finite Made in Italy. Metafora pepinierei poate fi interpretată fie ca o “pepinieră” de idei, propuneri şi soluţii pe care Italia le imaginează pentru ea şi pentru comunitatea internaţională, fie un laborator de dezvoltare şi formare, care ajută talentele să “germineze”. Copacul reprezintă viaţa, natura primitivă, imaginea centrală în jurul căreia se aşează totul. În planul orizontal al plantei, rădăcinile asigură legătura între diferite zone geografice.

Pavilionul Vaticanului – EXPO MILANO 2015

La rândul său, Vaticanul participă oficial la expoziţie cu un pavilion propriu, intitulat “Nu doar cu pâine”, ce sugerează o completare la tema centrală de hrănire a planetei. Spaţiul expoziţional al Vaticanului este împărţit în patru tematici: “o grădină de îngrijit”, “hrană de împărţit”, “un aliment numit educaţie” şi “o pâine care să-l facă pe Dumnezeu prezent în lume”.

Pavilionul Kuweitului – EXPO MILANO 2015

Kuweitul este un alt pavilion pe care vi-l recomandăm, fiind unul care cu siguranţă vă va atrage atenţia prin designul exterior care aminteşte de pânzele de corabie, dar şi prin amestecul bine dozat din interior între efectele vizuale de impact şi elementele tradiţionale prezentate. Vizitatorul care intră în pavilionul Kuweitului este întâmpinat de o perdea de apă fină, în interiorul căreia se formează cuvinte, iar apoi ajunge într-o cupolă pe care sunt prezentate peisaje din diverse perspective, inclusiv al păsării în zbor, într-o proiecţie la 360 de grade. Din această incintă, vizitatorul ajunge apoi într-o alta, într-un canion deşertic în care este prezentată o furtună cu tunete şi fulgere, proiecţia de pe tavan şi spectacolul luminilor şi sunetelor oferind o experienţă foarte credibilă. Un spaţiu inedit în pavilionul Kuweitului este macheta de aproximativ 15 metri lungime şi cinci metri lăţime a capitalei Kuweit City, cu turnurile sale celebre Al Hamra şi Kuwait Tower, dar şi cu stadionul, aeroportul şi zonele deşertice care înconjoară localitatea cu circa trei milioane de locuitori. De asemenea, pavilionul Micii fortăreţe, cum este denumirea în arabă a ţării, mai conţine o piată tradiţională (souk — n.r.) aşa cum arăta în vechime, vizitatorul putând lua contact nemijlocit cu modul în care erau prezentate la târg ceaiurile, mirodeniile sau podoabele din aur pentru femei. Pe lângă aceste atracţii pentru vizitatori, pavilionul de aproape 2.800 de metri pătraţi al Kuweitului prezintă proiectele prin care ţara cu un relief dificil şi cu o climă aridă a încercat să facă faţă principalelor trei provocări cu care s-a confruntat — asigurarea apei, practicarea agriculturii şi producţia de energie. De altfel, tema aleasă de Kuweit pentru expoziţie este chiar Provocarea naturii, una pe care o înţelegi foarte bine după o vizită prin acest pavilion.

Pavilionul Americii – EXPO MILANO 2015

Statele Unite ale Americii, care au construit pentru Expo Milano 2015 un pavilion ce evocă liniile tradiţionale ale unui pod american, cu formele sale deschise, şi-au propus să prezinte istoria alimentaţiei americane sub sloganul “American Food 2.0”. Imaginea podului evocă capacitatea ţării de a ocupa unul din primele locuri din lume în sectorul alimentar global, respectând pe deplin conceptul de durabilitate, prin ştiinţă, tehnologie, inovaţie şi liber schimb. Pavilionul naţional promovează în acelaşi timp cunoaşterea şi pasiunea pentru bucătăria americană, producători, bucătari şi produse, propunându-şi să facă cunoscute articole Made în USA, voinţa şi capacitatea antreprenorială a americanilor. Vizitatorii pot trăi o experienţă interesantă, în care primesc, dar pot şi oferi, informaţii preţioase. Pavilionul este dinamic, arătând rolul unic al Statelor Unite în viitorul alimentaţiei mondiale. Tema “American Food 2.0” prezintă istoria alimentaţiei americane, cu inovaţia şi diversitatea sa, cu accent pe securitatea alimentară şi politică, relaţii internaţionale, ştiinţă şi tehnologie, hrană şi sănătate, precum şi pe cultura gătitului, conform prezentării publicate pe site-ul expoziţiei. Conceput de cunoscutul arhitect James Biber, pavilionul SUA, cu o suprafaţă de 3.250 de metri pătraţi, este un omagiu adus istoriei culinare americane, având o structură deschisă, delimitată de o vastă zonă agricolă verticală reală, care dă recolte zilnic. Diversele esenţe vegetale provin din cele 50 de state componente. Clădirea de două etaje, durabilă 100%, are o pasarelă din lemn recuperat de pe malul apei, la Coney Island, instalaţie video, zone interactive, terasă panoramică, spaţii VIP şi de cumpărături. În “zona americană” circulă Food Truck Nation, o flotă de câteva camionete cu feluri de mâncare inovatoare şi băuturi din diferite regiuni ale Statelor Unite, iar la restaurantul James Beard sunt prezentate lecţii de gătit mâncare americană. Un număr de 120 de studenţi sunt ghizi şi profesori în pavilion, în cadrul programului Ambassador. Cu ajutorul reţelelor de socializare, ei pot oferi vizite ale pavilionului unui număr de circa un miliard de vizitatori virtuali, speră organizatorii. Pe durata celor şase luni ale expoziţiei, în pavilion vor avea loc diferite evenimente — expoziţii interactive, degustări, ateliere — precum şi activităţi pe tema durabilităţii mediului la nivelul alimentaţiei, iar un traseu expoziţional numit “De pe câmp la masă” prezintă produse ale gastronomiei americane. Americanii aduc la expoziţie şi un bogat program cultural atât ziua cât şi noaptea, precum şi “Food Forum”, loc de dezbateri între consumatori, producători şi formatori de opinie în privinţa viitorului alimentar, sănătăţii publice etc. Agricultorii americani sunt la originea producerii unui sfert din hrana lumii. Pentru a răspunde cererii mondiale în creştere în materie de alimentaţie, producţia Statelor Unite ar trebui să se mărească cu 70% până în 2050. Organizatorii pavilionului, optimişti, sunt de părere că este un obiectiv realizabil, ei punând în valoare atuurile americane: spiritul antreprenorial, inovaţia şi tehnologia în permanentă evoluţie. Americanii sunt regii fast food-ului, consumând anual 17 kilograme de legume congelate şi 12,5 kilograme de mâncare semi-preparată. Tot ei sunt însă şi mari risipitori, circa 40% din mâncare fiind aruncată (PLOS One, situaţie pentru 2009).

 

Ultimele Știri

Video. Nebuniiiiieeeeeee. S-au călcat pe picioare la deschiderea celui mai mare centru comercial din regiunea Muntenia – Argeș Mall

Video. Nebuniiiiieeeeeee. S-au călcat pe picioare la deschiderea celui mai mare centru comercial din regiunea Muntenia - Argeș Mall. https://youtu.be/h3cP0AM3i-o?si=MMgpXYIjQFDo3_lw Astăzi...

Alte știri din aceeași categorie