13.3 C
Campulung Muscel
joi, 28 martie, 2024

Pod nou pe DJ 738! Cel vechi va fi demolat!

Alte Știri

Pod nou pe DJ 738! Cel vechi va fi demolat! Podul leagă Jugurul de Drăghici și Mihăești este peste râul Târgului are 21+900 km și este pe raza localității Mihăești.

După aprobarea prin Hotărâre de Consiliu Județean a trecerii din domeniul public în domeniul privat a podului vechi, se va obține Autorizația de Desființare pod vechi.

După obținerea Autorizației de Desființare pod vechi vor fi înaintate la Compartimentul Achiziții caietul de sarcini și referatul de necesitate întocmite de către Direcția Tehnică, în vederea demarării procedurii de execuție lucrări.

Valoarea totală a investiției este de 4.491.230 lei, din care cheltuieli eligibile prin PNDL 4.179.600 lei.

DJ 738 este un drum cu două benzi de circulaţie, cu parte carosabilă de 6 m lăţime; lungimea totală a podului este de 31 m, iar lăţimea părţii carosabile, de 4,6 m; podul a fost dat în exploatare în anul 1995 şi are o vechime de 23 de ani.

Deoarece nu există documentaţie tehnică, nu se poate spune nimic despre respectarea proiectului. Podul a avut caracter provizoriu şi, din această cauză, se consideră depăşită durata de exploatare. Conform expertizei tehnice, la nivelul podului s-au constatat următoarele deficienţe şi degradări: suprastructura este alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate (fâşii cu goluri), aşezate joantiv şi solidarizate prin antretoaze de capăt din beton; se observă la adaos infiltraţii şi eflorescente; grinzile au defecte de faţă văzută (ciupituri), pete, culoare neuniformă; tablierul este deplasat din cauza tasării pilei; grinzile de parapet prezintă degradări ale betonului; culeele sunt de tip masiv, cu fundaţii directe din beton degradat; pila s-a înclinat spre aval cu circa 50 cm; rezemarea grinzilor prefabricate este făcută direct, necorespunzător; nu are opritori pentru acţiunile seismice; sferturile de con sunt nepereate şi şi-au pierdut forma; albia râului în zona podului este mai lată decât lungimea podului; există apărări de maluri în zona podului din gabioane degradate; rampele de acces au tasări mari; nu există scări şi casiuri; din cauza lungimii insuficiente a podului, există pericol de rupere a drumului în spatele culeelor la inundaţii şi viituri; lăţimea părţii carosabile, de 4,6 m, nu asigură desfăşurarea traficului pe două sensuri în bune condiţii; nu există trotuare; parapetul metalic este deteriorat, sunt o parte dintre stricăciunile constatate de specialiştii care au proiectat o cale de trecere cu o lungime totală de 43,7 m, având o singură deschidere de 36,6 m.

Durata construcţiei noului pod a fost estimată la 12 luni. „Podul existent va fi folosit ca variantă de circulaţie provizorie în timpul execuţiei lucrărilor, iar la finalizarea acestora, va fi demolat şi suprafeţele ocupate de pod vor fi refăcute şi aduse la starea iniţială. Demolarea podului existent se va face numai după construirea podului nou şi deschiderea circulaţiei”, prevede proiectul tehnic.

Ultimele Știri

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel. Banca Transilvania a făcut un...

Alte știri din aceeași categorie