13.3 C
Campulung Muscel
joi, 28 martie, 2024

REMEMBER: Familia a păstrat în memoria pilotului Liviu Bătănoiu, mort la Baloteşti, vila de la Bughea de Jos!

Alte Știri

În anul 1994, pilotul Liviu Bătănoiu a pus piciorul în localitatea Bughea de Jos, după ce auzise de la nişte prieteni de-ai săi, că este un loc minunat lângă pădure, mai precis pe Valea Calului. A vorbit, s-a îndrăgostit de zonă şi imediat şi-a cumpărat o bucată de pământ şi a pornit construcţia unei vile din lemn. La acea vreme le povestea localnicilor că vrea să se retragă aici, deoarece obosise în câmpul muncii. Pilotul dădea zor cu lucrările, urmând ca la începutul anului 1995, să se mute. Câteva curse însă, i-au încurcat planurile şi totodată i-au schimbat viaţa definitiv.

Tragedia aviatică de la Baloteşti

În urmă cu 19 ani, au murit 60 de oameni când un avion Airbus al Tarom s-a prăbuşit pe un teren agricol din localitatea Baloteşti. În 31 martie 1995, aeronava Airbus 310 “Muntenia”, fabricată în 1987, cu peste 31.000 de ore la bord, care trebuia să efectueze un zbor de la Bucureşti la Bruxelles, se zdrobea în localitatea ilfoveană. Au murit 49 de pasageri şi 11 membri ai echipajului, printer care şi pilotul Liviu Bătănoiu. Pilotul se întorsese din cursa de Singapore şi pilotase acelaşi tip de aeronavă, iar copilotul Ionel Stoi fusese în flotila prezidenţială. Locul accidentului este acum marcat printr-un un monument în memoria victimelor. Familiile acestora au fost despăgubite cu câte 50.000 de dolari.

Raportul accidentului făcut public

În luna martie 2008, în arhiva Parchetului Curţii de Apel Bucureşti nu s-a mai găsit nici măcar o planşă fotografică sau o schiţă de la locul accidentului. Potrivit Libertatea, în anul 2012, “noul dosar Baloteşti” a primit Neînceperea Urmăririi Penale (NUP) din partea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Oficial, accidentul s-ar fi produs pentru că pilotului i-a venit rău, un motor s-a defectat, iar condiţiile meteo nefavorabile şi altitudinea mică l-au pus pe copilot în imposibilitatea de a redresa aeronava, scria Libertatea la acea vreme. La 19 ani de la evenimentul tragic, mai precis la data de 31 martie 2014, raportul despre accidentul aviatic de la Baloteşti a fost făcut public. În raport se vorbeşte despre defecţiuni tehnice la motoare, dar şi despre posibila incapacitate a pilotului de a redresa avionul.

Placheta pilotului la vilă

La vila de lemn, din localitatea din localitatea Bughea de Jos mai vine din când în când familia pilotului. În amintirea lui Liviu Bătănoiu căzut la datorie, familia a decis să nu vândă vila şi chiar să o marcheze la intrare cu o plachetă sculptată în lemn cu însemnele pilotului.

 

 

 

 

Ultimele Știri

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel. Banca Transilvania a făcut un...

Alte știri din aceeași categorie