2.1 C
Campulung Muscel
vineri, 19 aprilie, 2024

Servicii la distanță oferite de ANAF

Alte Știri

Unul dintre obiectivele strategice importante înscrise în „Strategia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017” îl reprezintă orientarea spre servicii la distanţă. În acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului, în slujba contribuabililor, o serie de servicii în vederea migrării acestora către mediul electronic. 
Astfel, vă prezentăm serviciile puse la dispoziţie contribuabililor de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală: 
A. Servicii oferite electronic: 
Spaţiu privat virtual” – serviciu destinat persoanelor fizice care deţin un Cod Numeric Personal, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor privind situația fiscală a contribuabilului, precum și depunerea formularelor 200, 220 și 230, 
Acces controlat la dosarul contribuabilului” – serviciu prin intermediul căruia contribuabilii au acces la informații cu privire la: vectorul fiscal, situația sintetică, declarații depuse; 
Depunerea declaratiilor on-line – serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat, 
Asistenta prin e-mail” – prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF, contribuabilii pot obtine informații cu caracter general în legatură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligații fiscale, 
Buletin informativ fiscal” – conține informatii cu privire la actele normative cu incidenta în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară; 
Ghiduri curente” – secțiune pe site-ul ANAF în care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri ținta care au scopul de a facilita îndeplinirea obligațiilor fiscale declarative și de plata ale contribuțiilor. 
                    
B. Servicii oferite telefonic : 
Call-center” – prin intermediul numărului de telefon 031.403.91.80, contribuabilii primesc răspunsuri prompte și de calitate la întrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare și asistenta în domeniul fiscal contribuabilii selecteză tastele 1 și 2, iar pentru asistență în domeniul Tehnologiei informației (IT) selecteaza tasta 3; 

TelVerde” – prin intermediul numărului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiză: a) refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal; b) actele de coruptie infaptuite de către funcționari din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și instituții subordonate. 
Numărul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24. „Acces date prin SMS” – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numărul 1300, contribuabilii obțin următoarele informații publice despre un anumit agent economic: a) codul de identificare fiscală; b) denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de taxa pe valoare adaugată; c) starea de inactivitate fiscală a agentului economic; d) aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugată la încasare. 
                  

]]>

Ultimele Știri

Mai e puțin. Acești români vor primi 4.700 lei la recalculare, deși au ieșit la pensie cu 2.100 lei

Mai e puțin. Acești români vor primi 4.700 lei la recalculare, deși au ieșit la pensie cu 2.100 lei. Noua...

Alte știri din aceeași categorie