Anunț foarte important de la Casa de Pensii Argeș. Documentul vital pe care trebuie să îl depună unii pensionari ca să mai poată încasa pensia! Altfel se taie toți banii! Pensionarii stabiliţi în străinătate vor fi obligaţi să trimită dovada, de două ori pe an că încă sunt în viaţă. Noua lege a pensiilor stipulează regulile privind noul document numit certificat de viață, iar măsura se va aplica începând din această toamnă.
CITEȘTE ȘI. Se dau vouchere de 500 de LEI, pentru primii 100 de clienți. S-a deschis un nou magazin Flanco în Argeș
Potrivit Legii nr.360/2023 privind sistemul public de pensii, în vigoare de la data de 1 septembrie 2024, în cazul beneficiarilor stabiliți în străinătate (nerezidenți), certificatul de viață se transmite semestrial, din proprie inițiativă, de beneficiarul nerezident aflat în plată, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an, după cum urmează:
CITEȘTE ȘI. Se deschide o nouă fabrică în Argeș. O investiție de 10 milioane de euro. Se caută 150 de angajați! Start la recrutări!
- în perioada 01 ianuarie – 31 martie, pentru prima verificare din cursul unui an calendaristic;
- în perioada 01 iulie – 30 septembrie, pentru a doua verificare din cursul unui an calendaristic.
Certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt.
CITEȘTE ȘI. E dezastru. ITM Argeș a pus jugul pe angajații din HoReCa. Răscolesc toate locațiile mai rău ca mascații!
Sintagma „autorități legale” se referă la instituții de pensii ori de securitate socială, autorități administrative locale, misiuni diplomatice, oficii consulare, notari publici, avocați, consilieri juridici, medici de familie de pe teritoriul statului de domiciliu, respectiv reședință, asociații de români cu personalitate juridică din diverse state, birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat Protocoale de Colaborare: Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă și Asistență a Muncitorilor (ITAL – UIL) din Italia, etc.
CITEȘTE ȘI. Disponibilizări pe bandă rulantă în Argeș. De la o lună la alta numărul salariaților scade grav. Șanse zero la orizont pentru o muncă nouă, pentru acești oameni
Certificatul de viață, completat și semnat, se poate transmite prin e-mail la adresa: relatii@cjparges.ro, prin fax la numarul 0248.218.560 sau prin posta la adresa IC Bratianu, nr.38, Pitesti, cod postal 110005, judetul Arges.
Certificatul poate fi descărcat de pe site-ul nostru oficial, accesând următorul link: AICI.
În situația în care nu se prezintă certificatul de viață în termenul indicat, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute mai sus (de 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an).
CITEȘTE ȘI. Începutul anului școlar, în pericol grav! S-a anunțat oficial: „Școala nu va începe pe 8 septembrie!”
Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.