17.4 C
Campulung Muscel
joi, 2 mai, 2024

Cât merge Dacia Spring cu un „plin”? De ce frigul este bau-bau?

Alte Știri

Cât merge Dacia Spring cu un „plin”? De ce frigul este bau-bau? Autonomia scade cu 30%, în medie, la 0 grade Celsius, potrivit unei analize realizate pe baza datelor de la 10.000 de mașini electrice.

Nu este niciun secret, frigul este coșmarul bateriilor, reducând autonomia EV-uri chiar și când acestea stau parcate în fața casei. În timpul sezonului rece 2022-2023, Recurrent, o campanie care se ocupă de monitorizarea „sănătății” bateriilor, a adunat date de la circa 10.000 de autovehicule electrice pentru a analiza modul în care temperaturile scăzute de iarnă le afectează autonomia în trafic real.

Cu cine ați vota la funcția de primar al municipiului Câmpulung Muscel dacă mâine ar fi alegeri locale?

  • Elena Lasconi - USR (47%, 4.173 Votes)
  • Georgică Mădulărea - PSD (34%, 3.001 Votes)
  • Andrei Dobrescu - AUR (10%, 860 Votes)
  • Norris Măgeanu - PNL (6%, 494 Votes)
  • Gabriel Marcu - Forța Dreptei (4%, 312 Votes)

Total Voters: 8.840

Loading ... Loading ...

De exemplu, datele prelevate și prelucrate de Recurrent arată că managementul termic al mașinilor electrice Tesla este printre cele mai performante. Tesla Model 3, Tesla Model Y și Tesla Model X au pierdut fiecare în medie 24% din autonomie în timpul iernii. Producătorul Tesla a introdus pe mașini pompa de căldură brevetată în 2021, care pare să fi încorporat mai multe inovații, cum ar fi un “super colector” și o “supapă octo” pentru a îmbunătăți eficiența pompei de căldură. Caracteristici precum precondiționarea bateriei contribuie, de asemenea, la scăderea pierderii de autonomie în timpul iernii.

Cât merge Dacia Spring cu un „plin”? De ce frigul este bau-bau?

De notat, datele despre mașinile electrice Tesla reies dintr-un eșantion de dimensiuni impresionante. Recurrent a analizat cifrele de la un număr de 4.375 de Model Y, 4.576 de Model 3 și 249 de Model X.

Studiul integral despre modul în care frigul afectează autonomia mașinilor electrice, realizat de Recurrent, poate fi găsit AICI.

Printre cele mai sensibile mașini electrice la frig analizate de Recurrent se numără Volkswagen ID.4 (autonomia a scăzut cu 46%) și Chevrolet Bolt (autonomia a scăuzut cu 42%).

Iar una dintre cele mai rezistente mașini electrice la frig pare să fie Audi e-Tron, redenumit Q8 e-Tron în 2023 (autonomia a scăzut doar cu 16%).

Nissan Leaf 2019 a prezentat, de asemenea, o scădere relativ mică a autonomiei iarna. La 0 grade Celsius, a pierdut 23% din autonomie. Modelele Leaf mai vechi au fost mai sensibile la variațiile de temperatură din cauza managementului termic pasiv, în comparație cu modelele mai noi care pot fi dotate cu încălzitoare de baterie.

Dacia Spring nu se vinde în SUA, dar dacă îi aplicăm scăderea medie de autonomie din cauza frigului identificată de Recurrent, iarna, la circa 0 grade Celsius, model Spring 45 nu poate parcurge mai mult de 160 km cu un plin de baterie, iar modelul Spring 65, maximum 150 km.

Multe mașini electrice sunt dotate cu pompe de căldură care reciclează căldura în exces creată de baterie și motoare pentru a îmbunătăți eficiența și a reduce pierderea de autonomie. Dar cele mai „ieftine”, nu.

Ultimele Știri

E la ordinea zilei. Oameni cu probleme psihice, lăsați de aparținători să hălăduiască pe unde le place și să facă scandaluri îngrozitoare

E la ordinea zilei. Oameni cu probleme psihice, lăsați de aparținători să hălăduiască pe unde le place și să...

Alte știri din aceeași categorie