De când vom sta blocați ore în șir în trafic pe culoarul Rucăr-Bran, DN 73? Constructorul ARL Cluj (parte a grupului Strabag) va fi desemnat câștigător al contractului pentru modernizarea DN 73 Câmpulung-Fundata, după reevaluarea ofertelor, conform surselor Economedia.
CITEȘTE ȘI. Dacia Logan, cât e rata lunar. Ce primești în plus la mașina ”ieftină” de la Mioveni
La peste un an de la lansarea licitației,după trei contestații admise la CNSC (detalii aici) și după reevaluarea ofertelor, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov i-ar fi desemnat pe clujeni câștigători ai contractului de aproape 500 milioane lei. Rămâne de văzut dacă după redesemnare se va intra într-o nouă rundă de contestații.
CITEȘTE ȘI. Argeșul pe primul loc. Când vom putea “zbura” cu mașina pe autostrada Pitești-Sibiu
CU CINE VOTAȚI LA PRIMĂRIA CÂMPULUNG, LA ALEGERILE DIN DATA DE 9 IUNIE?
- MĂDULĂREA GEORGEL - PSD (45%, 2.111 Votes)
- LASCONI ELENA VALERICA - Alianța Drepta Unită USR-PMP-FORȚA DREPTEI (35%, 1.662 Votes)
- DOBRESCU ANDREI - AUR (8%, 380 Votes)
- MĂGEANU NORRIS MARCU - PNL (5%, 213 Votes)
- ZICHIL ALEXANDRU IONUȚ - Partidul Alternativa Dreaptă (4%, 200 Votes)
- DUMITRESCU MARIUS - Partidul S.O.S România (2%, 80 Votes)
- STUPARU IOAN VIRGIL - PUSL (1%, 60 Votes)
Total Voters: 4.706

Deocamadată, în SEAP, termenul oficial CNAIR pentru finalizarea reevaluării ofertelor este 17 august 2024. Pentru lotul mai ușor din județul Brașov constructorul român Viarom a început organizarea de șantier în martie.
CITEȘTE ȘI. Iată metoda prin care s-au îmbogățit unii români. Aceștia au reușit să păcălească automatele Sistemului Garanție-Returnare și să pună mâna pe vouchere
Primul Contract pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Braşov (aproximativ 103 km) a fost semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei, lucrările au început de-abia în 2014 şi s-au blocat la 50%, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite la valoarea reală.
CITEȘTE ȘI. Se închid toate magazinele PROFI din România. Ce se va întâmpla cu locațiile roșii ca focul!?
De când vom sta blocați ore în șir în trafic pe culoarul Rucăr-Bran, DN 73?
În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de aprox. 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr – Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi (detalii aici).
CITEȘTE ȘI. Când se deschide drumul Transfăgărăşan, cel mai spectaculos din România în 2024?
Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP pentru Lotul 1:
1. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2,
2. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1,
3. Ofertant unic: SELINA S.R.L., Loturile: 1,
CITEȘTE ȘI. Supermarketul care reduce 1200 de produse la maximum. Un program special pentru clienți pe termen lung
4. Asociere SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2
5. Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1,
6. Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1.
CITEȘTE ȘI. Cum vor arăta noile buletine electronice cu alte CNP-uri. Ce cifre vor conține cele 13 pe care le știm deja?
„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.
CITEȘTE ȘI. Meseria super bănoasă fără angajați. Aceștia sunt înlocuiți de pensionari și alți profesioniști
Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
CITEȘTE ȘI. Când riscă șoferii să rămână fără plăcuțele de înmatriculare. Amenda se ridică la 6.600 lei
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente.
CITEȘTE ȘI. Cine sunt șoferii care trebuie să facă ITP-ul de 2 ori pe an! Rămân fără permisul de conducere dacă se opun vehement
Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități”.-Nota de Fundamentare Hotărâre Guvern, modernizare DN 73.
CITEȘTE ȘI. Cum vor arăta noile buletine electronice cu alte CNP-uri. Ce cifre vor conține cele 13 pe care le știm deja?
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.