Se anunță noi perturbări ale transportului aerian. Ce trebuie să faci dacă zborul pe care l-ai rezervat este amânat sau anulat. Este cea mai aglomerată perioadă a anului pentru sectorul aviatic și nu toate călătoriile vor decurge așa cum au fost plănuite.
Numărul mare de zboruri – aproximativ 33.000 de zboruri pe zi în următoarele opt săptămâni – înseamnă că aeroporturile și controlorii de trafic aerian au în față un sezon dificil.
În plus, zeci de mii de zboruri, programate în această vară pe diferite trasee din Europa, sunt în pericol din cauza unei greve a controlorilor de trafic aerian. Potrivit unor calcule, în urma grevelor ar putea fi înregistrate întârzieri sau anulări. Asta la cel mult 12.600 de zboruri în fiecare zi, relatează Sky News.
Se anunță noi perturbări ale transportului aerian. Ce trebuie să faci dacă zborul pe care l-ai rezervat este amânat sau anulat
Aproximativ o treime din călătoriile programate în Europa în perioada de vârf a vacanței de vară ar putea fi afectate ca urmare a acțiunii sindicale.
Totuși, oficialii de la organismul european de gestionare a traficului aerian au descris grevele ca fiind „inevitabile”. Și au recunoscut că nu există un plan de urgență. Experții se așteaptă ca problemele cele mai mari să fie la zborurile cu legătură la Londra, Barcelona, Bruxelles, Atena, Marsilia și Budapesta.
Dacă se întâmplă să călătorești într-o perioadă de perturbare a traficului aerian, este important să știi ce opțiuni ai. Euronews explică cum să procedezi în cazul în care zborul pe care l-ai rezervat este anulat sau amânat.
Companiile aeriene sunt obligate să-ți permită să alegi rambursarea în numerar sau sub forma unui voucher
În această situație ai dreptul să alegi între rambursare, redirecționarea călătoriei sau retur. Dacă alegi una dintre aceste opțiuni, nu mai ai dreptul la celelalte două.
Compania aeriană este obligată să încerce să te ducă la destinație cât mai repede posibil. Chiar dacă asta implică folosirea unui alt transportator.
În timpul unei greve, compania aeriană s-ar putea afla în imposibilitatea de a oferi o redirecționare. Sau un zbor retur în condiții de transport comparabile cât mai curând posibil. În acest caz, trebuie să ramburseze costul biletului.
Dacă operatorul aerian nu poate oferi posibilitatea unei noi rezervări, dar îți cumperi un alt bilet pentru a te întoarce acasă în condiții de transport comparabile, atunci compania trebuie să-ți ramburseze diferența de preț dintre biletul pentru zborul anulat și costul noului tichet.
Dacă accepți o redirecționare, zborul nu mai este considerat anulat, ci întârziat. De reținut că poți alege data: în acest caz nu mai trebuie să alegi cea mai apropiată plecare.
Ce ai de făcut dacă zborul este amânat
Drepturile sunt puțin diferite în acest caz, iar unele dintre ele depind de durata și de distanța zborului.
Ai dreptul la asistență când întârzierea e de cel puțin două ore față de ora decolării și la o rambursare și la un zbor de întoarcere când întârzierea este de cel puțin cinci ore.
Dacă zborul este amânat la decolare cu două ore pentru călătoriile mai scurte de 1.600 km, cu trei ore pentru zborurile între 1.500 și 3.000 km și patru ore pentru toate celelalte distanțe, atunci ai dreptul la asistență suplimentară.
Compania aeriană trebuie să ofere alimente, băuturi, cazare și transfer către unitatea de cazare dacă este nevoie. De asemenea, ai dreptul la apeluri telefonice gratuite și de a trimite emailuri și faxuri gratuite. Dacă trebuie să plătești pentru oricare dintre aceste servicii, operatorul aerian trebuie să-ți ramburseze contravaloarea, așa că e important să păstrezi bonurile și chitanțele. Continuarea o găsiți AICI.