8.7 C
Campulung Muscel
vineri, 29 martie, 2024

12.000 de fani la Raliul Argeșului 2019

Alte Știri

12.000 de fani la Raliul Argeșului 2019. La debutul sezonului 2019, DTO Rally Team a obținut locul secund în clasamentul echipelor, dar și o serie de podiumuri importante în categoriile unde echipajele au luat startul. Patru din cele cinci echipaje care au luat startul au ajuns la finalul celor opt probe speciale care s-au desfășurat pe Transfăgărășan, lângă Curtea de Argeș, dar și în Pitești, sub privirile a aproximativ 12.000 de fani.

Sezonul 2019 al Campionatului Național de Raliuri ”Dunlop” a debutat la finalul săptămânii trecute cu o competiție nouă: Raliul Argeșului a revenit în calendarul raliurilor din România după 9 ani de absență, reușind să surprindă printr-o organizare bună și printr-o prezență foarte numeroasă a fanilor argeșeni.

DTO Rally Team a aliniat la start o formație puternică, cu cinci echipaje gata să se lupte pentru victorie în fiecare categorie, la bordul unor mașini performante. Vali Porcișteanu și Dan Dobre au luat startul în raliul de casă cu noul Citroen C3 R5 cu dorința clară de a se lupta pentru victoria în clasamentul general, în timp ce Cristi Dolofan și Mihai Sandu, porniți în cursă pe un Peugeot 208 R5, și-au dorit o clasare cât mai bună cu modelul de clasa RC2. În al doilea sezon consecutiv la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO, Bogdan și Delia Năstase au pornit în 2019 cu dorința de a se impune în cadrul clasei 11, în timp ce Eugen Cărăgui și Robert Fus au făcut trecerea către o categorie superioară, clasa 7, unde au luat startul cu un Peugeot 208 R2. În final, juniorii echipei, Cristi Șugar și Vlad Colceriu, au pornit sub culorile DTO pe o Dacia Sandero pe cele 8 probe speciale ale Raliului Argeșului.

Cu o primă zi scurtă, dar dificilă, Raliul Argeșului avea programate două treceri pe speciala ”Curtea de Argeș”, prima fiind neutralizată din cauza ieșirii în decor a unui echipaj, ca mai apoi concurenții să ia startul pe superspeciala de lângă Stadionul ”Nicolae Dobrin” din Pitești. Fanii au luat cu asalt locurile pentru vizionare de pe proba spectacol, aproximativ 12.000 de persoane fiind prezente pentru a vedea show-ul, conform estimările jandarmeriei. Sâmbătă, raliul s-a mutat pe Transfăgărășan, pe cinci speciale rapide, tehnice, unde lupa avea să fie mai strânsă decât se așteptau fanii.

Pentru Vali Porcișteanu și Dan Dobre, debutul cu modelul francez Citroen C3 R5 a fost unul bun, chiar dacă echipajul lider al DTO Rally Team nu a fost atât de rapid pe cât și-ar fi dorit fanii piteșteni. Spectaculoși, rapizi și progresând de la o probă la alta, Vali și Dan au încheiat Raliul Argeșului pe locul second în clasamentul general: ”Am început bine pe primele două probe, dar puțin cam rezervat pe zona îngustă, nefiind obișnuit cu astfel de drumuri. Apoi, pe superspecială am făcut spectacol, cu multe derapaje, dar cred ca a meritat timpul pierdut pentru a face spectacol pentru miile de spectatori prezenți. N-am mai văzut așa public până acum, cu mulți fani locali și cu multă susținere pe care am primit-o de la ei. Mulțumim!

În ziua secundă am avut un parcurs bun, dar micile probleme apărute la frâne pe PS6 m-au scos din ritm și am decis să reducem ritmul, mai ales pentru că pe final s-a schimbat și vremea. Ploaia venită înainte de Power Stage a complicat puțin strategia anvelopelor și ne-a dat emoții, mai ales pe ultimii kilometri ai raliului, unde am fost foarte aproape de o ieșire în decor. Mă bucur că am ajuns cu bine la finalul unui raliu relativ scurt, dar tehnic și dificil. Ne obișnuim cu noua mașină și sigur în viitor va crește încrederea și odată cu ea și viteza. Aștept primii kilometri pe macadam, unde sunt încrezător că mă voi simți mult mai bine decât pe asfalt.” a spus Valentin Porcișteanu la finalul Raliului Argeșului 2019.

Debutând în raliuri cu noul Peugeot 208 R5, Cristi Dolofan și Mihai Sandu au avut un parcurs ascendent, cu timpi tot mai buni de la o probă specială la alta, demonstrând că se pot lupta pentru primele locuri în clasamentul general. Echipajul a reușit un loc 4 pe una din cele mai dificile speciale ale raliului, PowerStage-ul ”Vidraru 2”, și a încheiat raliul pe locul al cincelea în clasamentul general.

La comenzile unui Peugeot 208 R2, Eugen Cărăgui și Robert Fus au luat startul în cadrul clasei 7 și aveau în plan ocuparea unui loc pe podium la finaliul raliului de casă. Cu o creștere de formă care a surprins, cu o alegere excelentă de anvelope și cu o evoluție la limită pe finalul raliului, în condiții de aderență scăzută, Eugen și Robert au câștigat timp în fața adversarilor și au urcat pe a doua treaptă a podiumului clasei 7 pe chiar ultima probă a raliului. Echipajul a încheiat și pe locul 5 în clasamentul mașinilor cu tracțiune față, într-o categorie unde lupta cu adversarii valoroși a fost strânsă și unde numeroase mașini mai puternice au luat startul.

Cel mai tânăr echipaj al DTO Rally Team, format din Cristi Șugar și Vlad Colceriu, și-a îndeplinit cu brio sarcinile în cadrul Cupei Dacia la raliul de casă al echipei. Cristi și Vlad au avut o strategie perfectă de-a lungul celor 8 probe speciale ale Raliului Argeșului, fiind precauți în secțiunile cu capcane, dar rapizi acolo unde traseul de concurs a permis, reușind maximul la debutul sezonului 2019. Șugar și Colceriu au obținut victoria în Cupa Dacia, demonstrând că vor fi unii din principalii candidați la titlul cupei monomarcă în acest an: ”Am încheiat cu bine Raliul Argeșului, asa cum ne-am dorit, însă ne pare rău pentru colegii care au abandonat. Raliul a început cu o probă mai dificilă, unde a fost esențial să rămânem pe drum, însă fără să pierdem mult timp, ca mai apoi să urcăm pe 1 la Cupa Dacia după superspeciala de la stadion, acolo unde am avut parte de o “baie” de spectatori. A doua zi a fost una bună pentru noi, chiar dacă pe prima probă nu am fost atât de rapizi cum ne-am fi dorit, următoarele probe fiind pe placul meu, reușind să acumulăm un avans considerabil. La coborâre am ales să atacăm pe prima probă, iar pe cea lunga să menținem un ritm precaut, astfel încât să terminăm victorioși etapa de la Argeș.” a spus Cristi Șugar, juniorul DTO Rally Team.

Din păcate, Bogdan și Delia Năstase nu au ajuns la finalul raliului de debut a sezonului 2019, echipajul fiind nevoit să se retragă după o ieșire în decor înaintea penultimei speciale. Echipajul se afla pe podiumul clasei 11, acolo unde a obținut timpi buni și era competitiv, anunțându-se ca unul dintre principalii pretendenți la titlul categoriei în acest an.

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur si Total Lubricants Romania.

Ultimele Știri

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel

Veste grozavă pentru clienții Băncii Transilvania. Ce s-a întâmplat cu bancomatele din Câmpulung Muscel. Banca Transilvania a făcut un...

Alte știri din aceeași categorie