Podul de la Olga Bancic intră în reabilitare totală!

Podul de la Olga Bancic intră în reabilitare totală!

Podul de la Olga Bancic intră în reabilitare totală! Acest lucru se întâmplă după zeci de ani, podul aflându-se în prezent într-o stare de degradare, fiind un pericol pentru cei care îl tranzitează.

Reparaţia a fost dispusă la mai bine de patru decenii de la construcţia acestei treceri peste Râul Târgului, timp în care a ajuns într-o condiţie de neacceptat. Propunerea iniţială de remediere a condiţiilor de trafic pietonal a constat în montarea unui covor elastic, în locul celui bituminos, neagreată nici de Executiv, nici de Legislativ, pe motiv că, iarna, nu s-ar fi putut circula pe cauciucul acoperit cu gheaţă. Aşa că a rămas în vigoare varianta numărul 2: asfalt turnat dintr-o parte în cealaltă a podului plin de denivelări.

Intenţiile primarului Liviu Țâroiu de a introduce cheltuielile pasarelei, sub forma unui proiect de hotărâre, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local, au fost zădărnicite de birocraţia care „omoară”, în general, proiectele publice şi private. Directorul ADP nu voia altceva decât să transfere 20.000 de lei, din totalul de 130.000 de lei, aflaţi în „contul” podului de la „Olga Bancic”, pentru a plăti expertiza tehnică. Transfer care nu se putea face decât cu aprobarea Consiliului Local, pe care acesta este nevoit s-o aştepte încă o lună.

Până la lucrarea propriu-zisă de reabilitare, se vopsesc balustradele și s-au turnat plombe asfaltice, tratarea rosturilor de dilatare între grinzi.

„Iniţial, eu am anunţat că fac un covor elastic. Dar s-a opus multă lume, că patinează… După mine, ideea era bună”, a precizat directorul Bogdan Pătru, potrivit căruia, spre deosebire de tartanul montat în locurile de joacă, covorul propus a îmbrăca pasarela de la Autogară avea o duritate sporită. Şeful serviciului public ştia, în momentul în care a inclus trecerea pietonală peste râu în programul pe 2019, că este întocmită expertiza tehnică pentru toate podurile din oraş.

„Pentru poduri există o legislaţie specială. Nu poţi să faci niciun fel de intervenţie, mai ales pe partea de încărcătură, până nu ai o expertiză tehnică. Dacă frezezi patru-cinci centimetri, pe aceia îi pui la loc, pentru ca podul să rămână în calculele în care este făcut. Oricum, se calculează supradimensionat şi se pune mult mai puţin. Podurile noastre sunt trecute de mulţi ani de perioada de garanţie.”, a adăugat acesta. Din acest punct de vedere, al încărcării, cauciucul era o soluţie avantajoasă, fiind mai uşor decât asfaltul.

Surpriza cea mare s-a produs în momentul aflării că pasarela nu beneficiază de expertiză tehnică, nefiind tratată ca pod în anii mulţi trecuţi de la construcţia ei. Când directorul Pătru a cerut documentaţia, ca să ştie de are de făcut, a fost înştiinţat că nu există. A contactat telefonic aceeaşi firmă care s-a ocupat de celelalte poduri, o mai veche cunoştinţă, prin prisma lucrărilor derulate când Bogdan Pătru a activat în sectorul privat. „S-au deplasat oamenii, au măsurat, au făcut poze, etc. E aproape gata expertiza”, a continuat şeful ADP, care a avut parte de un nou blocaj.

About The Author

Related posts