16.7 C
Campulung Muscel
miercuri, 10 septembrie, 2025

Ce înseamnă „modelul suedez“ introdus pe drumurile din România. Dar avem șosele ca în Suedia?

Alte Știri

Ce înseamnă „modelul suedez“ introdus pe drumurile din România. Dar avem șosele ca în Suedia? Ministerul Transporturilor a publicat, săptămâna aceasta, un proiect de ordin. Asta pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR.

,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ. Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale. Cele aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.

Ce înseamnă „modelul suedez“ introdus pe drumurile din România. Dar avem șosele ca în Suedia?

Potrivit sursei citate, ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR stabilește regulile. Dar și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1.

,,Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare. Și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată MT.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție. În scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale. Sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de CNAIR, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200, spun reprezentanţii Ministerului.

În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul de circulație 2+1, Compania a constatat scăderea numărului de accidente rutiere. Dar și reducerea ambuteiajelor, rezultatele proiectului pilot fiind încurajatoare pentru aplicarea sistemului.

Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice.

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că a reușit includerea Autostrăzii Moldovei în PNRR tocmai arătând Comisiei Europene „crucile de pe DN 2” și a cerut sprijin la MAI pentru continuarea proiectului.

Proiectul poate fi consultat aici.

Ultimele Știri

Top 7 modele de paltoane de bărbați în tendințe

Alegerea unui palton potrivit pentru sezonul rece te poate ajuta să-ți definești stilul și să te simți confortabil chiar...

Alte știri din aceeași categorie