Viitor fabricat la Mioveni. Dacia s-a transformat dintr-o marcă accesibilă într-una cool. Ce urmează pe piața auto. Industria auto traversează o perioadă de transformări profunde, iar predicţiile despre viitor s-au dovedit adesea greşite de-a lungul istoriei. Emanoel Derta, directorul Dacia Design Center din Bucureşti, subliniază că futurologia n-a funcţionat niciodată în domeniul automobilelor.
CITEȘTE ȘI. Dacia EF-Vision 2050: un concept Dacia pentru un viitor ultra-tehnologizat, dar fidel caracterului accesibil
♦ Centrul de Design Dacia din Bucureşti, cu o echipă multinaţională de 35 de specialişti împărţiţi pe mai multe departamente, lucrează cot la cot cu colegii din Franţa pentru a crea automobile care să trezească emoţii şi să atragă clienţi din segmente din ce în ce mai premium ♦ Emanoel Derta, şeful acestui centru, explică în cadrul emisiunii Viitor fabricat la Mioveni cum designul transformă un obiect tehnologic complex într-unul pasional, care face oamenii să spună: „Îmi place Dacia“.
„Prin anii ’70, se făceau prototipurile Bertone, Pininfarina, toate ascuţite, cu personaje îmbrăcate în haine de cosmonaut, şi se spunea că asta va fi maşina în anul 2000. Dacă ne uităm afară pe fereastră, nici maşinile nu arată aşa, nici oamenii nu se îmbracă aşa”, punctează designerul.
Poziţia automobilului în societate începe să se schimbe fundamental. Dacă pentru generaţiile anterioare maşina era un bun care te reprezenta 100%, noile generaţii văd în automobil doar un obiect de a se deplasa din punctul A în punctul B. Introducerea inteligenţei artificiale şi a automatizărilor tot mai avansate va schimba şi mai mult modul în care oamenii interacţionează cu vehiculele lor. Cu toate acestea, Derta observă că pasiunea pentru automobile nu a dispărut complet.
„Chiar dacă se zice că mulţi tineri şi-au pierdut pasiunea pentru automobil, industria maşinilor sportive sau de off-road nu scade. E o industrie care merge înainte“, explică el. Continuarea o găsiți AICI.




