5.7 C
Campulung Muscel
vineri, 1 martie, 2024

Decizia care dă totul peste cap în supermarketuri. Clienții trebuie să știe asta urgent!

Alte Știri

Decizia care dă totul peste cap în supermarketuri. Clienții trebuie să știe asta urgent! Guvernul Franței vrea ca rețelele de supermarketuri să informeze clar clienții dacă micșorează cantitățile produselor și mențin prețurile. Asta pentru a combate un fenomen care generează inflație printr-o practică denunțată constant de oficialii de la Paris.

Franța vrea să oblige rețelele de supermarketuri să informeze clienții dacă micșorează cantitatea produselor! Guvernul de la Paris a transmis Comisiei Europene un proiect de lege care va obliga marile rețele specializate în comercializarea alimentelor să anunțe clar situațiile în care prețurile produselor sunt menținute. Dar este redusă cantitatea acestora.

CITEȘTE ȘI. O nouă lege care se aplică mai ales în parcările de la magazinele precum Kaufland și Lidl. Despre ce este vorba?

”Distribuitorii vor trebui să menționeze reducerea greutății direct pe ambalaj sau prin atașarea unei etichete distincte. Cantitatea vândută a scăzut de la nivelul X la nivelul Y, astfel că prețul a crescut cu x% sau cu x euro”, arată proiectul decretului guvernamental, elaborat de Ministerul francez al Economiei și Finanțelor și vizualizat de postul BFMTV Business.

Decizia care dă totul peste cap în supermarketuri. Clienții trebuie să știe asta urgent!

În situațiile de neconformare, marile rețele de supermarketuri riscă amenzi de până la 15.000 de euro, iar persoanele fizice care comercializează produse, sancțiuni de 3.000 de euro.

În cazul în care Comisia Europeană nu va formula obiecții, decretul ar urma să intre în vigoare în martie 2024. În contextul în care prețurile alimentelor au fost majorate semnificativ anul acesta, Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei și Finanțelor, a criticat public companii precum Unilever PLC și Nestle SA pentru acțiuni insuficiente în contracararea creșterilor tarifelor. În septembrie, Bruno Le Maire a denunțat și practica reducerii cantității produselor, prin menținerea prețurilor, catalogând-o drept ”escrocherie”.

Companiile care fabrică produse alimentare obligați să facă asta!

Reglementările care vizează în primul rând rețelele de supermarketuri în domeniul alimentar reprezintă cea mai bună modalitate de a asigura informarea clară a clienților, a transmis vineri Ministerul Economiei și Finanțelor de la Paris, conform agenției Bloomberg.

În a doua etapă de reglementare, Guvernul francez le va aplica aceleași obligații companiilor care fabrică produse alimentare. Dar în acest caz va fi necesară revizuirea unei directive a Uniunii Europene, ceea ce nu este de așteptat mai devreme de anul 2026.

Magazine de proximitate, de discount, supermarketuri online, supermarketuri offline – clienţii marilor oraşe au la dispoziţie tot mai multe alternative pentru cumpărăturile de zi cu zi. Continuarea o găsiți AICI.

Ultimele Știri

MAI. Angajări pe bandă rulantă, direct din viața civilă. Peste 5000 de oameni

MAI. Angajări pe bandă rulantă, direct din viața civilă. Peste 5000 de oameni. Vicepremierul Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne,...

Alte știri din aceeași categorie