10.7 C
Campulung Muscel
duminică, 28 aprilie, 2024

DN 73 care leagă Argeșul de Brașov blocat de 10 ani în hârtii

Alte Știri

DN 73 care leagă Argeșul de Brașov blocat de 10 ani în hârtii.

Pentru modernizarea DN 73 Câmpulung-Bran-Brașov, CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov a primit nouă oferte. Iar termenul pentru desemnare este stabilit pentru 24 noiembrie, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.

Modernizarea DN 73 se face pe o lungime de aproximativ 74 de kilometri în județele Argeș și Brașov, în special tronsonul rămas nemodernizat între Câmpulung și Fundata după rezilierea contractului cu Azvi. Primele lucrări de modernizare pe DN 73 au început în urmă cu aproape 10 ani. De atunci și până acum, totul s-a blocat în hârtii.

Constructorul Bulevardului Pardon pe lista ofertanților pentru modernizarea DN 73 Pitești – Bran – Brașov

Constructorul Bulevardului Pardon pe lista ofertanților pentru modernizarea DN 73 Pitești – Bran – Brașov.

CNAIR a primit nouă oferte de la constructori din România, Bulgaria și Turcia pentru modernizarea DN 73 Pitești – Bran – Brașov, investiție de peste 700 de milioane lei. Modernizarea DN 73 se face pe o lungime de aproximativ 74 de kilometri în județele Argeș și Brașov.

În special tronsonul rămas nemodernizat între Câmpulung și Fundata. Asta după rezilierea contractului cu Azvi. Primele lucrări de modernizare pe DN 73 au început în urmă cu aproape 10 ani (detalii aici).

DN 73 care leagă Argeșul de Brașov blocat de 10 ani în hârtii

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000. Cel care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250. Cel care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov).

Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri. Resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale.

O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”, a transmis DRDP Brașov.

Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:

1. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 2,

2. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2,

3. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1,

4. Ofertant unic: SELINA S.R.L., Loturile: 1,

5. Ofertant unic: VIAROM CONSTRUCT, Loturile: 2,

6. Asociere: ING SERVICE S.R.L. (Leader), Dömper, Duna Constructii Ro, VALDEK IMPEX S.R.L., Loturile: 2,

7. Asociere  SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2

8. Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1,

9. Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov.

Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș. Iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.

Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare. Iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte.

Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250. Pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov.

O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație

Ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.

Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități.

Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Ultimele Știri

Super oferte la Carrefour în zona Carusel. Produse până la 5 LEI

Super oferte la Carrefour în zona Carusel. Produse până la 5 LEI. Noul hipermarket Carrefour cu numărul 57 din...

Alte știri din aceeași categorie