Imagini de la inaugurarea celui mai spectaculos #drum din lume! Sunt 47 de ani de atunci și nici cei din foto nu mai trăiesc…
Imagini de la inaugurarea celui mai spectaculos #drum din lume! Sunt 47 de ani de atunci și nici cei din foto nu mai trăiesc…

Imagini de la inaugurarea celui mai spectaculos #drum din lume! Sunt 47 de ani de atunci și nici cei din foto nu mai trăiesc…

Imagini de la inaugurarea celui mai spectaculos #drum din lume! Sunt 47 de ani de atunci și nici cei din foto nu mai trăiesc…Transfăgărășanul face legătura între cele două provincii istorice, Muntenia și Transilvania având o lungime de aproximativ 151 km.

El începe din localitatea Bascov (județul Argeș) și se termină în apropierea localității Cârțișoara (județul Sibiu). Ideea construirii sale datează din perioada anterioară preluării puterii de către Nicolae Ceaușescu, aceasta reintrând în atenția autorităților după finalizarea lucrărilor de la hidrocentrala Vidraru și invazia Cehoslovaciei.

Neinsistând asupra rațiunilor de ordin strategic și economic care au dus la luarea hotărârii de a fi construit, supunem atenției dumneavoastră Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 2259 privind aprobarea executării drumului peste Munții Făgăraș, între barajul hidrocentralei de pe Argeș și comuna Arpașu de Jos, însoțită de patru anexe.

Acesta cuprinde informații referitoare la proiectul inițial, timpul de execuție, fondurile alocate și forța de muncă implicată. De asemenea, vă invităm să vizualizați câteva dintre fotografiile făcute în data de 20 septembrie 1974, la inaugurarea sa.

După adoptarea actului normativ menționat anterior, lucrările au început la ambele capete, alături de militari la realizarea lucrărilor participând și civili. Construirea Transfăgărășanului s-a realizat cu prețul pierderii unor vieți omenești în rândul militarilor și a civililor care au lucrat la înfăptuirea sa.

Pe parcursul realizării lucrărilor, în anul 1971, proiectul inițial a fost schimbat, hotărându-se construirea unui drum cu două benzi, în locul unuia cu o singură bandă. Deși trebuia finalizat în 1973, dificultățile cauzate de relief și vreme au determinat prelungirea termenului cu un an. După inaugurare lucrările au continuat până în anul 1980.

About The Author

Related posts