Noutate absolută într-un oraș celebru din Argeș. Începând de azi, locuitorii de aici și nu numai sunt pe val.
Primăria Municipiului Pitești, prin Direcția de Evidență a Persoanelor, informează cetățenii că de astăzi, 2 aprilie 2025, actele de căsătorie se vor înregistra în format digital, utilizând „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.”.
CITEȘTE ȘI. Astăzi, 2 aprilie, centrul orașului Câmpulung Muscel a fost în ton cu Cerul
Conform Hotărârii Guvernului (HG) 255/2024, începând cu data de 31 martie 2025, respectiv 24 septembrie 2025 pentru misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, toate serviciile de stare civilă din România sunt obligate să implementeze sistemul electronic pentru gestionarea actelor de stare civilă – S.I.I.E.A.S.C.
CITEȘTE ȘI. Simfonia Lalelelor 2025. Smiley concert de senzație la el ACASĂ, după mai mulți ani
Acest sistem va permite înregistrarea tuturor actelor de stare civilă (naștere, căsătorie, deces, divorț) și emiterea certificatelor multilingve exclusiv în format digital.
Din 26 septembrie 2024, la nivelul Municipiului Pitești, s-au implementat sistemele de înregistrare a actelor de naștere și de emitere a certificatelor de naștere prin S.I.I.E.A.S.C., iar, din 28 ianuarie 2025, au fost înregistrate și actele de deces, emițându-se certificate de stare civilă digitale.
CITEȘTE ȘI. Simfonia Lalelelor 2025. Program de senzație. Surprize la cote maxime pentru cei mici și mari. Piteștiul e în floare
Cum se obține certificatul de căsătorie în format digital:
- Programarea online: unul dintre viitorii soți va efectua o programare online pentru oficierea căsătoriei, accesând secțiunea „Programare căsătorii” de pe site-ul oficial www.e-ep.ro.
- Confirmarea programării: după finalizarea programării, viitorii soți vor primi un e-mail de confirmare, care va preciza intervalul orar în care trebuie să se prezinte personal pentru depunerea documentelor și semnarea declarației de căsătorie.
CITEȘTE ȘI. Oportunitate rară pentru români și câmpulungeni. Toată lumea este invitată, în luna aprilie
3. Prezentarea la Serviciul Stare Civilă: ambii soți trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Stare Civilă Pitești, situat în Bd. I.C. Brătianu, nr. 39, pentru depunerea documentației și semnarea electronică a declarației de căsătorie.
- Documentele necesare pentru înregistrarea căsătoriei:
- Documentele de identitate (în termen de valabilitate) – original;
- Certificatele de naștere – original;
- Certificatele medicale prenupțiale – original;
- Documente care atestă desfacerea unei eventuale căsătorii anterioare (certificat de divorț, sentință judecătorească, certificat de deces, dacă este cazul);
- Documentele de identitate ale celor doi martori – original.
- Procesul de oficiere a căsătoriei:
Cum se formează norii. De câte tipuri sunt norii și care dintre ei aduc ploaie
După obținerea consimțământului viitorilor soți, în fața celor doi martori, ofițerul de stare civilă îi va declara căsătoriți și le va citi dispozițiile legale referitoare la drepturile și obligațiile soților, conform Legii nr. 287/2009, republicate. Actul de căsătorie va fi semnat electronic, folosind un pad electronic, și olograf de către soți, martori și ofițerul de stare civilă, iar certificatul de căsătorie digital va fi tipărit imediat.
SURPRIZĂ Noul proprietar Regina Maria aduce în România, în vremuri tulburi, și un gigant american, unul dintre cele mai mari fonduri de investiții din lume
De asemenea, în cazul în care unul dintre soți își schimbă numele de familie, actul de identitate al acestuia va fi anulat, iar noul nume va fi actualizat în sistemul informatic.
- Important:
Oficierea căsătoriei se va realiza exclusiv la sediul Serviciului Stare Civilă Pitești, întrucât procesul implică conexiunea la o rețea securizată, iar organizarea unor ceremonii în aer liber nu este posibilă.
Ziua Internaţională a Cărţii pentru Copii – Părinţii aleg poveşti care dezvoltă inteligenţa emoţională a copiilor. Top cele mai vândute cărţi
Primăria Municipiului Pitești continuă astfel demersurile de modernizare și digitalizare a serviciilor publice, având ca scop simplificarea procedurilor administrative și creșterea eficienței pentru cetățeni.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.