Portocala cu trecut glorios. La ce preț se vinde această bijuterie uimitoare pe patru roți? ARO 24 a fost o gamă de vehicule de teren fabricate începând cu anul 1972 de către Întreprinderea de Automobile ARO. Primul model, denumit oficial ARO 240, a intrat în producție după o perioadă de 6 ani de proiectări. Prima apariție a noului model a avut loc la EREN 1969 (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale), în București. Producția aceste serii de vehicule de teren a fost sistată în anul 2006.
CITEȘTE ȘI. VIDEO. Băncile din Câmpulung Muscel sunt mai ceva ca Biblioteca. Au multă carte la cap!
Conceptul Aro seria 24 a apărut oficial în anul 1972, inginerii români inspirându-se după FIAT Campanola, care la rândul sau a fost inspirat după Jeep Willys. Există dovezi că acest model ar fi apărut încă din anul 1969, probabil acelea fiind modele de teste.
CITEȘTE ȘI. Android vs iOS – ce sistem de operare ți se potrivește mai bine?
Primul model al seriei a fost 240, un model decapotabil, cu 2 uși, prelată, suspensie independentă la partea față, cutie de viteze cu 4 trepte, cutie transfer, tracțiune integrală, motor nou de 2500 cmc, 75 cp, deși primele modele aveau motor de la ARO M461.
Portocala cu trecut glorios. La ce preț se vinde această bijuterie uimitoare pe patru roți?
Suspensia independentă era o noutate pe autovehiculele de teren în acele vremuri. Exporturile au început după anul 1973, însă modelele de export aveau alte motoare pentru a corespunde normelor de poluare.
CITEȘTE ȘI. Pregătiri pentru război. De mai bine de un an sunt trageri în fiecare zi în Poligonul din Câmpulung Muscel
În anul 1975 este lansat modelul 241, un model decapotabil, de această dată cu 4 uși, este lansat modelul 243, un model cu caroserie spate complet închisă, asemănător cu 240. Acest model avea opțional geamuri, si avea in total 8 locuri sau perete despărțitor și spațiu de marfă.
În anul 1976-1977 sunt lansate și modelele 244, cu 5 uși, și modelul 320, care este de fapt o camionetă bazată pe un șasiu lungit al ARO 24. Aceste modele au fost fabricate de către Rocar. În anul 1975 este lansat și modelul 242, o camionetă derivată din modelele 240/243.
CITEȘTE ȘI. Avem o super ofertă. Cum să scapi pe bani MULȚI de electricele și electronicele vechi din casa ta
În anul 1984, este adoptată o nouă mască de plastic, care avea să fie 2 faruri rotunde (modelele 243 in special), 4 faruri rotunde (in special pe 244), si 2 faruri rectangulare tip Dacia 1300 (241, 242 dar si 243, 244). Seria 320 a avut aceleași restilizări.
Primele ARO seria 24 aveau faruri rectangulare tip Dacia 1300 și lămpi stop tip camion Bucegi, dar în anul 1976, se adoptă faruri de la camionul Bucegi si un nou model de lămpi de stop. În anul 1984 este introdusă o nouă planșă de bord, precum și noi aparate de bord, de exemplu tabloul de bord de la Dacia 1310.
Mașina din imagini care a fost scoasă la vânzare de un argeșean pe un site de specialitate se vinde la prețul unui BMW second hand.
An fabricație 1977
Motor original benzină L25
Kilometri 2700 reali.
Mașina are toate piesele originale, și arată ca o mașină nouă
Este atestată vehicul istoric.
Sunt proprietar și are toate actele la zi.
Mașină de colecție pentru cunoscători.
Alte detalii la telefon: 074 511 9526
Pret: 26 000 €
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.