Mugurel, robotul care i-a făcut cunoscuți pe elevii din Câmpulung, tocmai în America

Mugurel, robotul care i-a făcut cunoscuți pe elevii din Câmpulung, tocmai în America

Mugurel este robotul care i-a făcut cunoscuți pe elevii din Câmpulung, tocmai în America. Aceștia au petrecut zile și nopți în laboratorul de informatică al Colegiului Național Dinicu Golescu pentru a-i da viață și un nume.

Acum, robotul Mugurel se pregătește intens să aselenizeze o planetă necunoscută și trebuie să exploreze locul și să aducă cât mai multe minerale sortându-le în două spații diferite într-un timp foarte bun.

Robotul Mugurel a luat naștere, dintr-o dorință a directorului Petre Parghel de a aduce în colegiu o imprimantă 3 D.

Elevii au primit niște cutii, în care erau niște piese din care trebuia să dea naștere unui robot cu care să participe la diferite concursuri.

,,Ne întorceam de la Olimpiada de la Shumen în anul 2016 și domnul Parghel (directorul colegiului) m-a sunat. Eram în mașină cu 4 copii, și m-a întrebat dacă sunt de acord să ne înscriem în concursul de robotică. Domnul director a fost încântat că ajunge o imprimantă 3 D în școală în urma participării noastre. Noi nu am văzut niciodată o astfel de imprimantă. Am stat de vorbă cu Costin Oncescu, Bogdan Sitaru, Nicu Binică, Andreea Duțulescu, toți olimpici la informatică și li s-a părut fascinant că împleteau informatica cu robotica. Nu văzusem niciodată roboți, nu știam nimic despre roboți, habar nu aveam ce să facem, dar am spus Da. Noi am fost ultimii înscriși în această competiție, au fost 57 de echipe. A fost fascinant să îi vezi pe copii cum își puneau mintea la contribuție. Am primit niște componente pe care trebuia să le asamblăm în cutii. Ne-am tot întâlnit, am făcut progrese, de la a programa robotul până a-l face să meargă. Costin Oncescu a venit cu o idee fantastică, să meargă robotul să înregistreze tot ce face pe telefon iar americanii s-au uimit” a declarat profesorul îndrumător, Octavian Dumitrașcu.

Elevii colegiului s-au unit pe echipe pentru a da naștere robotului care să și funcționeze. Elevii au programat piesele robotului în programele știute de ei după care le-au scos la imprimantă 3 D.

Nu au parte de o imprimantă performantă dar i-a ajutat foarte mult și cea din dotare pe care au primit-o gratuit în urma eforturilor depuse de ei. Elevii au pierdut zi și noapte în laboratorul de Informatică dar nu regretă acest lucru pentru că au ajuns cunoscuți la nivelul întregii țări dar și în America.

Elevii au mai făcut și o Biblie a echipei scrisă numai în engleză și împărțită în două secțiuni (partea non-tehnică și partea tehnică). Responsabilii a trebuit să urmărească tot progresul robotului, de la proiectare, construcție până la programare, fiecare piesă schimbată trebuia consemnată în Biblie.

Cei interesați pot să ne contacteze atât in secțiunea de comentarii, cât și printr-un mesaj privat, pentru a primi materialele necesare pentru departamentul pe care și l-au ales.

Partea non-tehnică a fost legată de evenimentele la care au participat cu robotul și ce premii au câștigat. Paginile de social media a trebuit și ele administrate pentru promovarea robotului în online. Mai precis elevii sunt împărțiți pe echipe astfel:

  1. PROIECTARE – se ocupă de design-ul propriu-zis al robotului, utilizând un software de 3D design.
  2. CONSTRUCȚIE – se ocupă de asamblarea mecanismelor necesare robotului și aducerea acestuia la forma finală.
  3. PROGRAMARE – se ocupă cu realizarea componentei software a robotului în diferite limbaje de programare.
  4. MARKETING – se ocupă atât de scrierea jurnalului ingineresc, cât și de organizarea echipei în plan financiar și de crearea unei imagini cât mai bune a echipei.

About The Author

Related posts