Reabilitarea DN 73, continuă….

Reabilitarea DN 73, continuă….

Reabilitarea DN 73, continuă….

Lucrările de modernizare a DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime de 103,25 km), proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană, au început în 19 mai 2014, pe segmentul din judeţul Argeş, iar în anul 2017 şantierul a ajuns şi în judeţul Braşov.

Termenul de finalizare a proiectului a fost amânat de mai multe ori. CNAIR estima că lucrările la întreaga arteră vor fi gata în luna decembrie a acestui an. Recent, într-un document disponibil pe site-ul instituţiei, se menţionează ca termen de finalizare a proiectului luna mai a anului 2020, amânarea fiind decisă ca urmare a faptului că nu au fost obţinute autorizaţiile de construire pentru 37 km de drum, dar şi din cauza situaţiei de la Moieciu (segmentul pe care nu se poate lucra în această localitate are o lungime de 2,5 km).

Obiectivul general al proiectului este de a reabilita/moderniza 103,25 km de drum național, reabilitarea a 17 poduri, construcția a 7 poduri noi și amenajarea a 33 de intersecții.

Valoarea totală a  proiectului este de 414.045.059,05 lei (inclusiv TVA) si este finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională- 245.041.193,81lei, 25% contribuția proprie- 81.680.397,92 lei, restul de 87.323.467,32 lei reprezentând TVA.

Scopul principal este reducerea timpului de parcurs între Piteşti şi Braşov cu aproape 10 minute, reducerea costurilor de operare pentru vehicule cu 13% şi, nu în ultimul rând, reducerea accidentelor cu 10%.

Conform anunţului, durata de implementare a proiectului este de 91 de luni (7 ani şi 7 luni), respectiv între data de 19 mai 2014 şi 30 noiembrie 2021, la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Lucrările la DN 73, continuă pe tronsonul Piteşti Câmpulung cu lucrările de refacere a podurilor, sun în derulare lucrări la trei poduri, iar al patrulea, la care se lucrează se afă la intrarea în Câmpulung. Acesta din urmă nu instră în proiectul de reabilitare, modernizare finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

În urma precipitaţiilor abundente din perioada mai-iunie 2019, pe DN 73 a fost avariat zidul de sprijin  din zidarie de piatră pe o distanţă de 6 metri  in zona km 77+050 intre localitatile Rucăr si Podu Damboviţei. S-au luat măsuri urgente  de semnalizare a zonei  prin montarea de balize şi  indicatoare  restrictive de viteză şi tonaj, pentru asigurarea unei lăţimi minime de circulatie de 5,5 metri pentru un flux de trafic în ambele sensuri.

Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga le-a transmis la finele lunii aprilie, reprezentanților AZVI SA că le va rezilia contractul dacă până în data de 20 mai 2019 nu reiau lucrările pe DN 73.

“ Ați câștigat licitația pentru modernizarea DN 73 pentru că aveți experiență și palmares. Dar ceea ce faceți în Romania vă descalifică. Nu știu dacă în Spania procedați la fel!”, a adăugat Directorul General al CNAIR.

Narcis Neaga le-a reamintit reprezentanților AZVI SA că anul trecut a mai avut o discuție cu aceștia tot pe tema lipsei de mobilizare.

Lucrările pentru modernizarea DN 73, finanțate din fonduri europene, au început în luna mai 2014, iar la ora actuală au ajuns la un stadiu fizic de doar 42,00%.

Licitația pentru contractul în valoare de 275,86 mil lei a fost câștigată la momentul respectiv de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, căreia până la ora actuală CNAIR SA i-a plătit peste 45% din valoarea contractului.

DN73 are o lungime totală de 103 de kilometri și  asigură leagătura dintre Municipiul Brașov și Municipiul Pitești.

About The Author

Related posts