17.4 C
Campulung Muscel
vineri, 3 mai, 2024

Cardul naţional de sănătate nu blochează accesul pacienţilor la servicii medicale

Alte Știri

La primele ore ale dimineţii se realizau concomitent în sistem 9.000 de accesări cu cardul de sănătate. Astăzi, până la ora 11, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizări de la furnizorii de servicii medicale care au întâmpinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau în curs de soluţionare în cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului.

Principala preocupare a CNAS este ca introducerea cardului naţional de sănătate să nu îngreuneze sau să blocheze accesul pacienţilor la servicii medicale. Facem  apel la furnizori şi pacienţi, în egală măsură, să înţeleagă importanţa introducerii acestui sistem şi să privească cu înţelegere şi calm eventualele probleme inerente apărute la implementarea unui sistem de mare anvergură şi complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism. ” a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

Introducerea cardului de sănătate este un moment crucial pentru sistem, care este tratat cu seriozitate de CNAS. Problemele inerente implementării unui proiect de astfel de dimensiuni vor fi rezolvate cu calm şi profesionalism de către specialişti.

CNAS solicită furnizorilor de servicii medicale să respecte legislaţia în vigoare şi să acorde serviciile cu card de sănătate celor care l-au primit, dar şi fără card de sănătate celor care încă nu au intrat în posesia lui.

În acest sens, au fost publicate în Monitorul Oficial Ordinul Ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui CNAS nr.557/246/2015 şi Ordinul preşedintelui CNAS nr.248/2015 care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. Casele de asigurări de sănătate au informat furnizorii cu care se află în relaţie contractuală despre actuala procedură de acordare a serviciilor medicale. De asemenea, CNAS este pregatită să rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care întâmpină greutăţi în utilizarea cardului de sănătate. Aceştia au la dispoziţie help desk-ul organizat în acest sens. Echipe de specialişti din toate casele de asigurări se află în teren pentru a identifica şi a acorda asistenţă furnizorilor de servicii medicale.

Rugăm pacienţii care întampină greutăţi la primirea unui serviciu medical să semnaleze de urgenăţ acest lucru la casele de asigurări sau la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, mai precizează reprezentanţii CNAS.

Ultimele Știri

E la ordinea zilei. Oameni cu probleme psihice, lăsați de aparținători să hălăduiască pe unde le place și să facă scandaluri îngrozitoare

E la ordinea zilei. Oameni cu probleme psihice, lăsați de aparținători să hălăduiască pe unde le place și să...

Alte știri din aceeași categorie