26.8 C
Campulung Muscel
miercuri, 24 iulie, 2024

Colonelul Ion Popa: “Inspectoratul a fost solicitat pentru a interveni la 8633 de evenimente”

Alte Știri

Domnule comandant al ISU Argeş, vă rugăm să ne spuneţi cum s-a desfăşurat activitatea instituţiei pe care o conduceţi de la începutul anului şi până în prezent.

– Activitatea instituţiei în acest an s-a desfăşurat în condiţii foarte bune, atât la nivelul subunităţiilor de intervenţie, cât şi la nivelul compartimentelor şi birourilor. Toate cadrele şi-au îndeplinit datoria şi sarcinile încredinţate, în condiţiile în care numărul intervenţiilor la situaţii de  urgenţă a crescut faţă de anul trecut  şi anul acesta ne-am confruntat cu cele mai mari inundaţii din istoria unor localităţi din judeţul nostru. Până la data în care vorbim, Inspectoratul a fost solicitat pentru a interveni la 8633 de evenimente (o medie de 28 de evenimente pe zi),  din care 1523 acţiuni la situaţii de urgenţă (302 incendii) şi  7110 acţiuni SMURD.

Ce noi dotări aveţi acum la ISU Argeş şi ce mai aveţi în plan pentru achiziţionare?

Asigurarea tehnică de autovehicule reprezintă o prioritate şi o preocupare permanentă pentru conducerea unităţii şi este totodată o componentă de bază în vederea asigurării misiunilor specifice. Conform proiectului iniţiat la nivelul Regiunii de Dezvoltare Sud Muntenia şi cu sprijinul Consiliului Judeţean Argeş, ISU Argeş a fost dotat cu mai multe autospeciale încă din anul 2011. În ceea ce priveşte implementarea Programului Operaţional Regional menţionat, până acum, pentru ISU Argeş, au fost achiziţionate următoarele autospeciale şi echipamente: 1 au­to­specială de cercetare NBCR – Mercedes – repar­ti­zată la Detaşamentul de Pompieri Piteşti; 2  autospeciale de lu­cru cu apă şi spumă de capacitate medie (MAN, 2.000 l apă şi 120 kg spumogen) – repartizate la De­ta­­şamentul de Pompieri Piteşti şi Detaşamentul de Pompieri Bradu; 3 autospeciale de lucru cu apă şi spumă de capacitate mărită (SCANIA, 5.000 l apă şi 500 kg spumogen) – repartizate la Detaşamentul de Pompieri Mioveni, Detaşamentul de Pompieri Curtea de Argeş şi Detaşamentul de Pompieri Câmpulung; 1 autospecială pentru descarcerări grele (MAN) – re­par­tizată la Detaşamentul de Pompieri Bradu – care poate fi folosită în cazul accidentelor cu maşini de mare tonaj sau accidente de tren, 4 ambulanţe SMURD B2; 1 autospecială de lucru cu apă şi spumă de capacitate mărită (SCANIA, 9.000 l apă şi 500 kg spumogen) – repartizată la Detaşamentul de Pompieri Piteşti. În urma protocolului încheiat între Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Sănătăţii, I.S.U. Argeş a primit în anul 2011, în comodat 4 ambulanţe SMURD, din care 2 de tip B2 şi 2 de tip C1, momentan existând la nivelul întregii unităţi 11 ambulanţe SMURD (9 de tip B 2 şi 2 de tip C1). Este în continuare în derulare Programul Operaţional Regional, ultima etapă, în urma căreia vom mai primi o autospecială de lucru cu apă şi spumă de capacitate 7000 l apă şi echipamentele aferente Oferim pe partea de dotare cu autoscări mecanice şi mijloace de transport al personalului (autobuze, microbuze), dar şi pentru faptul că nu avem un centru de pregătire a pompierilor militari pentru situaţiile de urgenţă.

Cum este activitatea Detaşamentelor şi Secţiilor din judeţ?

În general, activitatea subunităţilor din judeţ este una foarte bună, inclusiv a punctelor de lucru, pentru că prin înfiinţarea lor s-au redus simţitor timpii de răspuns, oamenii s-au mobilizat exemplar de fiecare dată şi vă pot spune că există foarte multe ore lucrate peste programul normal de lucru, pe care încercăm să-l compensăm prin acordarea de timp liber, dar…la pompieri nu există timp liber. Apreciez întreg personalul, dar mai ales comandanţii de subunităţi cu calificativul foarte bine. De la aceştia din urmă îmi doresc o cimentare a relaţiei dintre subunitatea pe care o reprezintă şi autorităţiile locale în cadrul raionului de intervenţie aferent fiecărei subunităţi. Referitor la localităţi, nu există o preocupare permanentă a acestora pentru dotarea serviciilor profesioniste şi, mai mult, Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă, în  mare parte, au un statut neadecvat vremurilor.

Ce vă propuneţi pentru anul 2015 în ceea ce priveşte buna desfăşurare a activităţii pompierilor argeşeni?

Pentru anul 2015 îmi doresc să se continue activitatea de dotare cu tehnică a unităţii, o mai bună şi continuă pregătire a pompierilor şi poate, construirea centrului de pregătire, cu sprijinul Consiliului Judeţean, pe strada Mărăşeşti, unde lucrările sunt demarcate.

De la data de când aţi înfiinţat posturile de pompieri din localităţi precum Rucăr sau Aninoasa, incendiile din zonele respective au mai produs pagube importante?

Punctele de lucru sunt structuri de intervenţie dislocate în teritoriu ca alternativă la o gardă de intervenţie / pichet. În momentul de faţă, la nivelul inspectoratului există 4 puncte de lucru, în localităţile Rucăr, Aninoasa, Stolnici şi Tigveni. Un rol important în realizarea acestor proiecte l-au avut Consiliile Locale din comunele respective care au pus la dispoziţia subunităţiilor spaţiile necesare desfăşurării activităţii de zi cu zi a personalului de intervenţie şi pentru parcarea autospecialelor. Avantajele date de înfiinţarea unui punct de lucru sunt extrem de importante şi pot fi expuse astfel: diminuarea timpilor de răspuns în situaţii de urgenţă cu până la 30 de minute; eliminarea riscurilor de itinerariu (blocaje rutiere, înzăpeziri, accidente rutiere ) pe timpul îndeplinirii misiunilor; reducerea consumurilor de carburant/ lubrifiant pentru autospeciala dislocată prin reducerea distanţelor de deplasare la intervenţii, la recunoaşteri, la exerciţii; cunoaşterea mai bună a raionului de intervenţie de către membrii echipajului aflat în permanenţă în  zona de impact; informarea mai eficientă şi mai rapidă privind situaţia operativă din raionul de intervenţie prin integrarea continuă în comunitate; operaţionalizarea serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă prin prezenţa permanentă alături de structurile profesioniste atât la activităţi cât mai ales la intervenţii – sprijinul reciproc între cele două entităţi; impactul preventiv şi instructiv-educativ major adus de prezenţa oamenilor în uniformă în comună, intensificarea unor activităţi preventive;

Dealtfel, punctele de lucru pot fi în viitorul apropiat o alternativă viabilă pentru asigurarea unui timp de răspuns optim în situaţii de urgenţă în raioanele / zonele / sectoarele de intervenţie cu suprafaţă mare şi infrastructură deficitară, în condiţii de trafic rutier intens, în zonele turistice importante, mai cu seamă în condiţii de impas economic care necesită raţionalizarea de consumuri şi folosirea eficientă a forţelor şi mijloacelor. Mai cu seamă că înfiinţarea unor subunităţi specializate (gărzi de intervenţie) este o soluţie din ce în ce mai greu de realizat, necesitând eforturi financiare, logistice şi de personal importante.

Şi nu în ultimul rând, ce alte sfaturi mai are ISU Argeş pentru populaţie?

Cetăţenii trebuie să conştientizeze că siguranţa fiecăruia dintre noi stă în mâinile noastre, că respectarea celor mai simple reguli de prevenire şi stingere a incendiilor şi cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri pot face diferenţa între o viaţă liniştită şi o tragedie. Trebuie să ne adaptăm noilor cerinţe şi reglementări, trebuie să învăţăm să trăim cu riscul, pentru că un om informat este pe jumătate salvat.

 

Ultimele Știri

Vin vești bune pentru anumiți români! Statul plătește 1.000 euro de persoană

Vin vești bune pentru anumiți români! Statul plătește 1.000 euro de persoană. Măsurile propuse de Ministerul Educației, de acordare...

Alte știri din aceeași categorie