9.1 C
Campulung Muscel
luni, 29 aprilie, 2024

Iată ce a făcut LIDL pentru comunitățile unde are magazine!

Alte Știri

Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, în anul financiar 2021 (1 martie 2021 – 28 februarie 2022), Lidl România a investit peste 35 milioane de lei, pentru dezvoltarea durabilă a societății românești.

Retailerul susține programe strategice din patru domenii de responsabilitate socială: educație, protecția mediului, servicii de urgență și programe strategice pentru dezvoltarea comunităților – aliniate la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. 

În anul financiar 2021, compania a investit peste 35 milioane de lei și a sprijinit peste 90 de ONG-uri care prin activitățile și programele lor au impact la nivel națonal.

Pentru a susține combaterea și prevenirea poluării cu plastic, Lidl România a investit peste 11,7 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, sumă care s-a concretizat în 2021 în:

  • Programul ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), de colectare separată a deșeurilor reciclabile a fost implementat în 15 municipii reședință de județ din țară și în 4 sectoare din București (sectoarele 1, 2, 3 și 6).
  • Peste 44 de tone de deșeuri au fost colectate din apele Dunării și ale afluenților săi cu ajutorul a 3.400 de voluntari, și alte 16 tone de deșeuri au fost colectate prin intermediul a 4 bariere plutitoare instalate pe râurile Cerna, Jiu, Olt și Buzău, contribuind la combaterea poluării cu plastic, de la începutul programului Cu Apele Curate, în 2019.
  • Prin activitățile Patrulei Zero Plastic, coordonată de WWF (World Wildlife Fund), voluntarii au reușit să acopere peste 1500 de kilometri în Delta Dunării și să colecteze peste o tonă de plastic.

Pentru reducerea risipei alimentare, în anul financiar 2021, Lidl România a contribuit cu peste 1,8 milioane de lei, sprijinind atât financiar, cât și prin donații de produse dezvoltarea rețelei naționale de Bănci pentru Alimente.

Educație – Lidl România a susținut 6 parteneri strategici cu peste 10 milioane de lei

  • Alături de Centrul Step by Step, a fost continuată promovarea conceptului de educație timpurie și a beneficiilor pe care le aduce în dezvoltarea copiilor, și prin urmare, a societății.
  • În cadrul parteneriatului strategic cu Teach for Romania, retailerul a susținut organizația pentru deschiderea primului său birou regional din țară, cu sediul la Iași, care deservește zona Moldovei, una dintre cele mai defavorizate regiuni din România, din perspectiva accesului la educație de calitate îngreunat pentru mulți copii.
  • Pe lângă susținerea anuală a programului Pâine și Mâine, retailerul a donat către World Vision România, cu ajutorul clienților săi, suma de 000 lei, pentru extinderea și digitalizarea programului.
  • 712 directori de școală din toată țara au beneficiat de programul de pregătire organizat de Asociația de Valori în Educație, pentru ocuparea posturilor de directori de grădinițe, școli și licee.
  • Totodată, împreună cu Fundația Leaders, retailerul a încurajat peste 1.000 de liceeni să-și descopere vocația, să exploreze oportunități de carieră, dar și să se implice în activități comunitare.

Lidl România a sprijinit cu peste 2,7 milioane de lei dezvoltarea infrastructurii serviciilor de urgență, pentru achiziția a:

  • 6 motociclete de intervenție urbană, echipate cu toate dispozitivele medicale necesare acordării extrem de rapide a primului ajutor, care deservesc județele Mureș, Sibiu și Oradea;
  • Unei ambulanțe special proiectate pentru uzul pediatric, pentru Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, în urma apelului la solidaritate lansat de Salvați Copiii România;
  • Unei multifuncționale de descarcerare din dotarea elicopterului SMURD București;
  • Ansamblului de corturi din cadrul Postului Medical Avansat aflat în dotarea Autospecialei de Intervenție la Accidente Colective și Calamități aparținând ISU Iași;

Dezvoltarea comunităților prin susținerea financiară cu peste 8,5 milioane lei

Și în anul 2021, Lidl a continuat să susțină programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, ce oferă micro-granturi nerambursabile pentru inițiative comunitare de protecție a mediului și educație.

În total, 35 de proiecte din domeniile educație și protecția mediului au fost alese pentru a răspunde concret nevoilor comunităților. Printre acestea se numără și câteva proiecte implementate în premieră sau care au surprins prin atractivitate și interes comunitățile cărora li s-au adresat: prima piesă de teatru de animație jucată și pusă în scenă de adolescenți cu scenografie din materiale reciclabile din Bacău, primul proiect de compostare cu 3 puncte în Baia Mare și primul proiect de „citizens science” cu puncte de observaţie pe canalul Bega din Timișoara.

Lidl România a continuat parteneriatul strategic cu Ambasada Sustenabilității și, în anul 2021, în premieră în România, a fost celebrată Ziua Sustenabilității, pe data de 27 octombrie când este sărbătorită la nivel global.

Ultimele Știri

Andrei Dobrescu și-a depus candidatura pentru primăria Câmpulung

Andrei Dobrescu și-a depus candidatura pentru primăria Câmpulung. Candidatul de AUR pentru municipiu și-a depus astăzi la Biroul Electoral...

Alte știri din aceeași categorie