2.2 C
Campulung Muscel
sâmbătă, 20 aprilie, 2024

IJJ Argeş: CREŞTEREA PERFORMANŢEI ACTIVITĂŢILOR DE SUPORT!

Alte Știri

Anul 2017 a reprezentat pentru Jandarmeria Argeşeană, caracterizată prin neutralitate, eficienţă şi probitate, o perioadă de adaptare acţional-instituţională determinată de dinamica accentuată a fenomenelor social-politice, concomitent cu eficientizarea activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă a cetăţenilor.

La data evaluării, procentul de încadrare al inspectoratului se situa la:

  • 93,9 %, respectiv:
  • ofiţeri (92 %);
  • maiştri militari(75 %);
  • subofiţeri (94 %);
  • salariaţi civili – personal contractual (100 %).

Eficacitatea activităţii de resurse umane poate fi cuantificată prin calitatea acestei activităţi de a produce efectul pozitiv aşteptat, respectiv de îndeplinire a următoarelor obiectivelor specifice în acest domeniu: 

  • Orientarea tinerilor spre instituţiile de învăţământ pentru formarea personalului propriu. 

În anul 2017, I.J.J. Argeş a recrutat 159 candidaţi la instituţiile de învăţământ pentru formarea personalului propriu, din care 32 pentru instituţiile de formare a ofiţerilor, fiind admişi 4 candidaţi şi 42 pentru instituţiile de formare a maiştrilor militari şi subofiţerilor, fiind admişi 32 candidaţi.

Din analiza comparativă cu perioada similară a anului 2016, când au fost recrutaţi 140 candidaţi, rezultă o creştere cu 13,57 % a numărului de tineri recrutaţi în anul 2017.  

  • Planificarea, organizarea şi desfăşurarea pregătirii continue în unitate 

În anul 2017, 123 cadre militare au participat la cursuri şi examene de carieră, stagii de pregătire şi de antrenament, în structurile de învăţământ specializate ale Jandarmeriei Române şi alte instituţii din Sistemul Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.

  • Asigurarea unei stări disciplinare corespunzătoare 

În perioada supusă evaluării s-a evidenţiat o stare disciplinară corespunzătoare, care a contribuit la creşterea eficienţei misiunilor şi îndeplinirea responsabilităţilor ce revin inspectoratului.

Logistică

Activitatea serviciului suport logistic a avut ca prioritate gestionarea resurselor existente, a fondurilor financiare alocate, acţionând permanent pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi trai pentru personalul unităţii şi găsirea de soluţii viabile  la problemele generate de dinamica misiunilor.

Compartimentul auto a asigurat nevoile de transport ale unităţii privind îndeplinirea misiunilor şi activităţilor curente. 

Compartimentul intendenţă a urmărit asigurarea cu echipament special de protecţie a efectivelor ce execută misiuni de asigurare şi restabilire a ordinii publice, echipament special pentru efectivele ce execută misiuni în zone montane, echipament de serviciu şi reprezentare a cadrelor unităţii precum şi cu echipament de protecţia muncii pentru personalul contractual al unităţii.

Administrare Patrimoniu Imobiliar şi Protecţia Mediului

A fost asigurată menţinerea capacităţii funcţionale şi a condiţiilor de rezistenţă mecanică şi stabilitate a construcţiilor, remedierea la timp a degradărilor şi avariilor constatate la acestea.

În vederea desfăşurării activităţilor I.J.J. Argeş, pentru asigurarea condiţiilor optime de lucru şi diminuarea deficitului de spaţii au fost preluate în folosinţă cu titlu gratuit de la autorităţile locale trei imobile, astfel:

  • în localitatea Rucăr a fost preluat un spaţiu constituit dintr-o cameră în suprafaţă de 16 mp, situat la etajul I din Cadrul Complexului Comercial Centru;
  • în localitatea Topoloveni a fost preluat un spaţiu situat în str. Calea Bucureşti, nr. 111, jud. Argeş – Complex Multifuncţional;
  • în localitatea Bradu a fost preluat un imobil situat în str. Petrochimiştilor, nr. 2;

Imobilele din localităţile Rucăr şi Topoloveni au fost date în folosinţă, au fost asigurate utilităţile aferente şi au fost asigurate condiţii optime de lucru.

Pentru imobilul din localitatea Bradu au fost întreprinse demersurile şi s-a reuşit  racordarea la reţeaua de distribuţie a energiei electrice şi la reţeaua de alimentare cu apă potabilă. De asemenea, au fost întreprinse demersuri şi pentru racordarea la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale, în prezent a fost emis acordul acces la reţea, urmând a se realiza şi branşamentul. 

Comunicaţii şi tehnologia informaţiei 

Pentru creşterea performanţei activităţilor de suport pe linia de comunicaţii şi tehnologia informaţiei au fost achiziţionate materiale şi mijloace de comunicaţii, a fost realizat un centru mobil de comunicaţii, au fost întreţinute şi accesate aplicaţiile informatice, a fost actualizat website-ul cu demersuri de renovare a arhitecturii acestuia.

S-a schimbat soluţia de conectare la serviciile oferite de STS prin intermediul unei fibre optice, astfel încât a fost asigurată o viteză de transfer mai mare şi mai sigură pentru partea de voce (IC) şi date (internet si 112). 

Compartimentul marketing şi achiziţii 

Activităţile din cadrul compartimentului s-au desfăşurat în conformitate cu obiectivele propuse. Acestea s-au materializat printr-un număr de 93 de  documentaţii de atribuire prin cumpărare directă în valoare de 133.677 de lei constând în achiziţia de bunuri materiale şi servicii.

Pentru creşterea performanţei compartimentului şi pentru o mai mare transparenţă în utilizarea fondurilor publice, 88 % din fondurile alocate au fost cheltuite utilizându-se aplicaţia SEAP constând în 245 cumpărări directe pe 77 coduri CPV reprezentând 117.769 lei.

Asigurarea financiară 

Managementul activităţii financiar contabile a asigurat utilizarea în procent de 100 % a alocaţiilor bugetare repartizate.

Controlul financiar preventiv propriu a fost exercitat cu respectarea normelor în vigoare fiind verificată realitatea şi exactitatea datelor, legalitatea operaţiunilor consemnate şi actele justificative însoţitoare. Nu au fost înregistrate  refuzuri la viză de control financiar preventiv.

În urma desfăşurării activităţilor de control ierarhic propriu, a inventarierii generale a patrimoniului unităţii şi a controlului executat de către Direcţia Financiară a Ministerului Afacerilor Interne, la nivelul unităţii nu s-au semnalat încălcări ale prevederilor legale din domeniul financiar contabil. 

 Asigurarea  juridică 

În sinteză, principalele activităţi au vizat:

  • asigurarea cunoaşterii şi aplicarea riguroasă şi unitară a actelor

normative de către personalul unităţii;

  • reprezentarea în instanţă a intereselor patrimoniale ale unităţii, prin

formularea acţiunilor, a apărărilor necesare, a probatoriilor şi concluziilor  precum si  prin exercitarea căilor de atac;

  • avizarea pentru legalitate a 591 de acte care pot angaja răspunderea patrimonială a unităţii.

Activitatea de psihologie 

Activitatea de psihologie la nivelul inspectoratului s-a desfăşurat, pe parcursul anului 2017, conform normelor metodologice în vigoare, cu respectarea principiului proporţionalităţii şi fără a perturba buna desfăşurare a misiunilor.

S-au realizat evaluările psihologice periodice a personalului conform planificării, respectând periodicitatea de evaluare prevăzută în metodologia de specialitate pentru fiecare categorie de personal.

Activitatea de control şi control managerial intern 

Pornind de la faptul că sistemul de comandă şi control reprezintă centrul de greutate al instituţiei în jurul căreia gravitează celelalte componente, au fost stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare proceduri de sistem şi fişe ale posturilor, sarcini clare de comandă şi control la nivelul I.J.J. Argeş.

Ca rezultat al acestor acţiuni au fost eliminate confuzii şi paralelisme şi s-a asigurat o creştere a performanţei comenzii şi controlului în cadrul I.J.J. Argeş prin aplicarea următoarelor principii: unitatea de comandă, continuitatea şi simplitatea.

Comanda şi controlul în unitate se realizează de către inspectorul şef, astfel:

  • comanda şi controlul operaţional al efectivelor – prin Statul Major pentru îndeplinirea acţiunilor şi misiunilor încredinţate;
  • administrativ – prin celelalte servicii şi compartimente din cadrul inspectoratului.

Totodată, în conformitate cu prevederile O.M.A.I. nr. 60 din 02.03.2010 privind organizarea şi executarea misiunilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, au fost desfăşurate activităţi specifice de control în dispozitivele mixte de ordine şi siguranţă publică împreună cu ofiţeri ai Inspectoratului de Poliţie Argeş.

Pe linia implementării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial, în conformitate cu prevederile Ordinului S.G.G. nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial cu modificările şi completările ulterioare şi Precizărilor  nr. 405874/2015 privind aplicarea Codului controlului intern/managerial la nivelul structurilor M.A.I., în vederea monitorizării, coordonării şi îndrumării metodologice a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial la nivelul inspectoratului, a fost constituită Comisia de monitorizare iar pentru gestionarea riscurilor a fost constituită Echipa de gestionare a riscurilor.

În cursul anului 2017 organul special de cercetare penală a desfăşurat activităţi de urmărire penală conform ordonanţei procurorului în 8 dosare având ca obiect 9  infracţiuni.

 Secretariat, documente clasificate şi arhivă 

Pe parcursul anului 2017, activitatea compartimentului s-a desfăşurat în deplină concordanţă cu prevederile legale privind protecţia informaţiilor clasificate, evidenţa, redactarea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, arhivarea, transmiterea şi distrugerea documentelor clasificate şi nesecrete.

Prevenirea incidentelor de securitate

Constituind un domeniu complex şi cu consecinţe deosebite, activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate desfăşurată în cadrul serviciilor, compartimentelor şi subunităţilor, a urmărit eficientizarea într-o manieră unitară a activităţii de asigurare a gestionării în condiţiile legii, a informaţiilor clasificate conţinute de documentele elaborate sau manipulate în cadrul acestor structuri, acordându-se o atenţie deosebită dezvoltării mediului de securitate, în toate componentele acestuia: juridică, procedurală, fizică, protecţia personalului şi a echipamentelor informatice generatoare de informaţii clasificate

Un obiectiv prioritar l-a constituit actualizarea prevederilor „Programului de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate deţinute de I.J.J. Argeş”, care a fost realizat ţinându-se cont de dinamica de resurse umane a unităţii, de modificările apărute în ceea ce priveşte stabilirea zonelor de securitate în conformitate cu nivelul de secretizare a informaţiilor clasificate gestionate la nivelul fiecărei încăperi, datele de identificare ale personalului şi de modificarea nivelului de acces la informaţii clasificate stabilit pentru fiecare funcţie în parte având în vedere respectarea principiului necesităţii de a cunoaşte.

Imaginea publică şi Relaţiile cu publicul 

În perioada de referinţă, la nivelul inspectoratului au fost primite 8 petiţii, iar 14 persoane au fost primite în audienţă de către comanda inspectoratului.

Au fost primite 4 solicitări în scris referitoare la activitatea inspectoratului, formulate în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

Activitatea de relaţii publice a urmărit consolidarea relaţiei cu societatea civilă, instituţiile publice, reprezentanţii mass-media, în spiritul transparenţei şi echidistanţei prin comunicarea reală, actuală şi completă a activităţilor desfăşurate de personalul instituţiei.

La nivelul inspectoratului s-au organizat conferinţe de presă, briefinguri, iar ofiţerul de relaţii publice a transmis către reprezentanţii mass – media 101 buletine informative (creştere cu 110,41% faţă de anul 2016), a acordat 51 de interviuri (creştere cu 70% faţă de anul 2016) şi a participat la 28 emisiuni ale posturilor locale de televiziune(creştere cu 833% faţă de anul 2016).

Aspectele reieşite din misiunile şi activităţile specifice desfăşurate de jandarmii argeşeni au fost reliefate în presă prin 1703 materiale (faţă de anul 2016 când au fost 1.188 materiale, rezultând o creştere cu 43,35%).

Indicatorul de imagine al unităţii pentru intervalul analizat este următorul:

pozitive = 1319 reprezentând 77,45%  şi  neutre = 384 reprezentând 22,55%    

În această perioadă au fost desfăşurate mai multe campanii de informare, prevenire, responsabilizare, dialog şi comunicare:

  • ,, Campania de promovare a imaginii Jandarmeriei Române cu prilejul aniversării a 167 de ani de la înfiinţare – 3 aprilie 2017”;
  • „ Donează sânge! Colecta mobilă ” ;
  • ,, Ziua porţilor deschise – Să ştii mai multe, să fii mai bun!”;
  • ,, Jandarmeria pe înţelesul tuturor” ;
  • ,, Crăciunul într-o cutie de pantofi” ;
  • ,,Vino în echipa noastră!”.

Mass-media a avut un rol deosebit de important în transmiterea informaţiilor pe care Jandarmeria Argeş a dorit să le aducă la cunoştinţa cetăţenilor, însă nu trebuie neglijat nici aportul segmentului de social media – mesajul instituţional fiind amplificat şi prin postarea pe reţeaua de socializare Facebook – pagina oficială a I.J.J. Argeş, a unor fotografii, articole, informări, reprezentând activităţile desfăşurate de jandarmii argeşeni (în perioada de referinţă Jandarmeria Argeş a avut 118 postări, cu un impact de 228.181 de vizualizări, creştere faţă de 2016 cu 60,67%).

Pentru creşterea performanţei şi îndeplinirea obiectivelor inspectoratului, principalele acţiuni  proiectate pe domeniile fundamentale de activitate sunt următoarele: 

Principalele direcţii pentru creşterea performanţei în anul 2018 

Creşterea performanţei activităţilor operative 

  • asigurarea unui management al resurselor care să permită funcţionarea în limite normale a structurilor operative şi gestionarea unor situaţii de criză în domeniul ordinii şi siguranţei publice;
  • creşterea siguranţei civice în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar;
  • intensificarea acţiunilor punctuale în domeniul silvic, piscicol şi cinegetic;
  • intensificarea activităţilor de cooperare/colaborare cu toate structurile cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice.

Creşterea performanţei activităţilor de suport 

  • dezvoltarea capacităţii manageriale a personalului cu funcţii de conducere în planificarea, organizarea, coordonarea şi conducerea activităţilor şi misiunilor;
  • asigurarea suportului logistic necesar îndeplinirii misiunilor şi atribuţiilor specifice;
  • identificarea nevoilor structurale şi pregătirea resurselor umane la necesităţile concrete şi specifice zonei de responsabilitate pentru domeniul de activitate gestionat;
  • capacitarea personalului pentru identificarea posibilităţilor de finanţare a unor proiecte/ programe de pregătire, perfecţionare sau de suport, iniţiate sau în parteneriat, fonduri externe.
  • Rezultatele obţinute sunt produsul lucrului în echipă la toate nivelurile, a efortului susţinut, maturităţii şi profesionalismului personalului unităţii, şi ne permit să concluzionăm că activitatea desfăşurată în anul 2017 a fost foarte bună, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Argeş fiind pregătit pentru îndeplinirea misiunilor şi atribuţiilor specifice.
Ultimele Știri

Se schimbă banii. Se trece la moneda euro! Toată lumea trebuie să știe asta!

Se schimbă banii. Se trece la moneda euro! Toată lumea trebuie să știe asta! România, la coada Uniunii Europene...

Alte știri din aceeași categorie