6.2 C
Campulung Muscel
joi, 18 aprilie, 2024

ISU Argeş, bilanţul activităţii pompierilor pentru anul 2017!

Alte Știri

În anul 2017, activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş a avut la bază obiectivele generale și cele specifice stabilite prin Strategia de consolidare și dezvoltare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență pentru perioada 2016-2025, aprobată prin HG nr.951/2016, precum și OMAI nr. 70 din 13 iunie 2017 privind aprobarea Planului de acțiuni pentru implementarea Strategiei de consolidare și dezvoltare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență pentru perioada 2017-2019.

În conformitate cu dispoziţiile art. 3 alin. (1) din H.G. nr. 1492 din 2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, funcţionarea inspectoratului se bazează pe principiul corelării cerinţelor şi resurselor.

Astfel, activitatea s-a concentrat în mod special pe îmbunătățirea activităților care presupun exercitarea rolului de autoritate de stat în domeniul securității la incendiu al instituției, perfecționarea, completarea și alinierea cadrului normativ la cerințele actuale și continuarea demersurilor pentru crearea unei culturi preventive în rândul comunităților locale și a populației.

În perioada 01.01.2017 – 31.12.2017 finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.

Alocaţiile bugetare utilizate pentru finanţarea  cheltuielilor de personal și a cheltuielilor de bunuri si servicii au fost de 47.889.420 lei, din care :

  • Cheltuieli de personal – 269.300 lei
  • Bunuri şi servicii –    582.400 lei.
  • Active nefinanciare –         720 lei

Se constată o creștere a alocațiilor bugetare cu 4,02% față de anul 2016, datorându-se creșterii cheltuielilor de personal.

Activitatea financiar-contabilă desfăşurată in anul 2017 se  caracterizează prin adaptarea continuă la modificările frecvente ale cadrului legislativ, în contextul influenţelor exercitate de funcţiunile instituţiei publice, în scopul asigurării mijloacelor necesare desfăşurării eficiente a activității economice specifice şi îndeplinirii obiectivelor instituţiei.

Pe parcursul anului 2017, în cadrul Serviciului Logistic s-au planificat, organizat şi executat activităţi ce au urmărit îndeplinirea următoarelor obiective strategice, astfel:

  • managementul asigurării logistice;
  • exploatarea, repararea şi întreţinerea tehnicii de intervenţie şi a tuturor bunurilor din dotare;
  • achiziţia de bunuri, servicii şi lucrări;
  • pregătirea de specialitate a personalului din cadrul Serviciului;
  • inventarierea patrimoniului;
  • asigurarea condiţiilor de lucru personalului;
  • administrarea patrimoniului imobiliar.

Activitatea logistica la nivelul unităţii a beneficiat și de sprijinul Consiliului Județean Argeş care s-a implicat prin alocarea de fonduri în baza unui buget aprobat care a adus un punct de sprijin în îndeplinirea obiectivelor.

Totalul sprijinului fiananciar de care a beneficiat unitatea, în anul 2017, din partea Consiliului Județean se ridică la valoarea de 541.394,32 lei.

Pe parcursul anului 2017, datorită vechimii în exploatare, a rulajului efectuat, orelor de funcţionare a echipamentelor speciale şi regimurilor de lucru (turaţie) şi a vitezelor de deplasare în regim de urgenţă,  au fost scoase din intervenţie autovehicule şi motoutilaje în procent de 10,08 % din totalul tehnicii de întervenţie, faţă de 17,56% în anul 2016.

Prin grija compartimentului Tehnic, autospecialele de intervenţie şi motoutilajele au fost repuse în starea de intervenţie în timpul mediu de 38 de ore, în scădere cu 7% faţă de anul 2016.  La  atelierul de reparaţii auto al unităţii au fost executate un număr de 3 reparaţii capitale la autospecialele din dotarea I.S.U. Argeş, constând în lucrări integrale de tinichigerie şi vopsitorie, repararea cazanelor de apă şi a spărgătoarelor de valuri, remedieri la sistemul de frânare, semnalizare, gresare şi ungere.

În luna decembrie 2017 s-a realizat raportul de audit energetic şi certificatul de performanţă energetică al imobilului  cu destinaţia de pavilion administrativ, din cadrul I.S.U. Argeş / Detaşamentului de pompieri Piteşti, str. Traian, nr. 26, în vederea consolidării, mansardării şi anvelopării. Valoarea estimativă a consolidării este de 914.550 lei (fără TVA).

Fondurile bugetare alocate şi cheltuite în anul 2017 pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii curente la construcţiile administrate de unitate au fost în valoare de 47.592 lei, faţă de 32.266 lei  în anul 2016, în crestere cu 32,20 %.

În luna decembrie 2017, I.S.U. Argeş a fost dotat cu un nr. de 261 cpl. aparate  de protecţia respiraţiei (DRAGER), asigurându-se astfel un grad de dotare de 95,51 % pentru personalul operativ de la structurile de intervenţie.

În anul 2017 s-au preluat de la D.R.P. Mizil al I.G.S.U.  articole din compunerea echipamentului special de protecţie în valoare de 491.424,43 lei după cum urmează :

  • costum de protecţie pentru pompieri = 135 buc;
  • cască de protecţie pentru pompieri = 112 buc;
  • cisme scurte din piele cu branţ metalic pentru pompieri = 361 buc;
  • combinezon SMURD = 87 buc;
  • şapcă vară SMURD = 87 buc;
  • şapcă iarnă SMURD = 87 buc.

De asemenea s-au primit de la Fundaţia pentru SMURD, prin Baza de Logistică a I.G.S.U., echipament de protecţie SMURD –   19 cpl şi 19 per. bocanci de protecţie SMURD, pentru voluntari.

I.S.U. Argeş, prin compartimentul intern specializat de Achiziţii publice, a realizat în anul 2017  achiziţii publice prin mijloace integral electronice prin SEAP în procent de 98,77 %, faţă de 97,68 % în anul 2016. Bugetul anului 2017 a fost  executat in procent de 99,98% .

Ultimele Știri

Lumeee, lumeeeee se deschid porțile unei celebre bănci din România. E valabil pentru sediile din zeci de orașe!

Lumeee, lumeeeee se deschid porțile unei celebre bănci din România. E valabil pentru sediile din zeci de orașe! Banca Națională...

Alte știri din aceeași categorie