11.9 C
Campulung Muscel
sâmbătă, 18 mai, 2024

Promovare/recrutare Proiect ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”

Alte Știri

În perioada 2019 – 2023, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (lider de parteneriat) și celelalte D.G.A.S.P.C.-uri din țară, implementează proiectul ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” – proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (2014 – 2020), Axa prioritară 4 “Incluziunea socială și combaterea sărăciei”, Prioritatea de investiții 9.iv „Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general” , O.S. 4.5 & 4.14  „Reducerea numărului de copii și tineri plasaţi în instituţii, prin consolidarea reţelei de asistenţi maternali”, Cod proiect – ID 127169.

Proiectul ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” are două obiective specifice:

  • Creșterea calității sistemului de asistență socială prin dezvoltarea și introducerea unui set de proceduri operaţionale destinat activității desfășurate de asistenţii maternali, prin susținerea unui program de formare profesională, elaborat în cadrul proiectului și destinat specialiștilor în domeniu și prin crearea unei platforme digitale la nivel național ce va conține module esențiale de educație digitală.
  • Creșterea numărului de asistenți maternali la nivelul comunității.

Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condiţiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament.

Poate fi atestată ca asistent maternal, persoana care îndeplinește următoarele condiţii:

  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este absolventă a minim 10 clase;
  • are drept de folosinţă asupra locuinţei (demonstrat cu acte) şi dispune de o cameră separată, amenajată special pentru copiii pe care îi va primi în plasament;
  • are disponibilitate pentru a primi în plasament cel puţin doi copii, inclusiv cu probleme de sănătate sau cu tulburări de comportament;
  • are o stare de sănătate bună, atestată prin certificat medical;
  • nu a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
  • nu a fost decăzută din drepturile părinteşti sau al cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
  • prin comportamentul său în societate, starea sănătăţii şi profilul său psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor ce revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi.

Conform legislației în vigoare (H.G. nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist, Ordinul nr. 26/2019 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție specială), în vederea obținerii atestatului de asistent maternal profesionist este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  • depunere cerere de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • interviu;
  • evaluarea condițiilor materiale și a garanțiilor morale;
  • evaluare psihologică;
  • depunerea actelor necesare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • formare profesională;
  • testare;
  • atestare de către Comisia pentru Protecția Copilului Argeș.

Persoanele care îndeplinesc condițiile legale și doresc să devină asistenți maternali, se pot adresa D.G.A.S.P.C. Argeș:

  • telefonic: 0790106651 sau 0248- 271131 interior 21 – în intervalul orar: 0800-1630 (luni – joi) şi 0800– 1400 (vineri);
  • prin e-mail: dgpdcarges@yahoo.com;
  • la sediul D.G.A.S.P.C Argeș, situat în mun. Piteşti, Calea Drăgăşani, nr. 8, jud. Argeş, etaj I, cam. 29 bis, în intervalul orar: 0800-1630 (luni – joi) şi 0800– 1400 (vineri).

Persoană de contact: Gujmete Georgeta-Monica – inspector superior, Compartimentul Coordonare PFAMP.

Ultimele Știri

Super oferta de Digi RCS-RDS România. Abonamente de 1,5 euro plus telefoane mișto

Super oferta de Digi RCS-RDS România. Abonamente de 1,5 euro plus telefoane mișto. Portează-te la DIGI cu mai multe...

Alte știri din aceeași categorie