5.7 C
Campulung Muscel
sâmbătă, 17 mai, 2025

Uluitor. Noua taxă pentru mașinile poluante costă mai mult decât auto din dotare! Iată ce tarife se aplică, de te fac să renunți la autoturismul din parcare

Alte Știri

Uluitor. Noua taxă pentru mașinile poluante costă mai mult decât mașina! Iată ce tarife se aplică, de te fac să renunți la autoturismul din parcare. În trecut, Guvernul a introdus o taxă asemănătoare, însă Curtea Europeană de Justiție a obligat statul să le restituie oamenilor banii.

CITEȘTE ȘI. Prăpăd pentru cei care dețin această marcă auto. Producătorul recheamă autoturismele în service

Proiectul îi vizează pe cei care își cumpără o mașină veche și poluantă, pentru care ar urma să plătească o nouă taxă de achiziție. În plus, spun cei de la ACAROM și Dacia, fiecare proprietar de mașină ar trebui să plătească impozitul local în funcție de cât poluează. În prezent, impozitarea se face în funcție de capacitatea cilindrică a motorului.

CITEȘTE ȘI. De Dragobete, LIDL își îndulcește clienții cu ciocolata DUBAI la super reducere

Mihai Bordeanu – director general automobile Dacia: „O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani.

CITEȘTE ȘI. Rabla 2025. Câți saci de bani primesc românii anul acesta, pentru mașinile uzate

Noi nu vrem să interzicem lucrul ăsta actualmente, iau exemplu similar de 15 ani, pe care o deținem și la care urmează să plătim impozitul local de data asta. Astăzi suma e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an.”

CITEȘTE ȘI. Unde se construiește în Câmpulung Muscel, prima parcare subterană de fițe! Cu cafenea, locuri de joacă pentru copii și spații verzi!

Dintre acestea, peste 3 milioane sunt mai vechi de 20 de ani, iar alte 3,7 milioane au între 10 și 20 de ani. Doar în jur de 300 de mii sunt autoturisme noi.

România are, așadar, unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Numai anul trecut, de pildă, au fost înmatriculate peste 300 de mii de mașini second-hand, în ușoară creștere față de 2023.

CITEȘTE ȘI. Anul aduce o veste grozavă. Panouri fotovoltaice GRATUITE pentru români

Adrian Sandu – secretar general ACAROM: „Dacă introduci în circulație un EURO 4 și îl taxezi la fel ca un EURO 6, deși au motoare de aceeași capacitate cilindrică, nu e corect. Fiindcă tu, care ai mașină nouă și nu poluezi mai deloc, plătești același impozit ca vecinul tău, care are mașină de 10 ani și, când o pornește dimineața, umple toată scara de fum.”

Astfel de taxe există deja în Germania, Franța și Olanda.

CITEȘTE ȘI. Super meseria căutată în disperare în România, de la începutului anului. Este plătită cu 3.500 de euro pe lună

Și România a avut. Aceasta a fost introdusă în 2007, când era premier Călin Popescu-Tăriceanu. În 2013, pe timpul guvernării Ponta, ministrul Mediului, Rovana Plumb, a decis să transforme taxa auto în timbru de mediu pentru autovehicule. Ulterior, și acesta a fost anulat.

Sursa: Pro TV

CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile  Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.

Ultimele Știri

O altă zi cu ploaie. Mașină în șanț condusă de un șofer teribilist!

O altă zi cu ploaie. Mașină în șanț condusă de un șofer teribilist! Un accident rutier a avut loc...

Alte știri din aceeași categorie