Metoda ingenioasă prin care un bărbat din Argeș a înșelat „ca la carte”, mii de oameni. Un administrator al unei firme din Pitești a înșelat peste 2.000 de persoane prin metoda „coletul”. A reușit să le convingă că au comandat un produs on-line, pe care plăteau câte 69,99 lei, dar în realitate se alegeau doar cu accesorii ieftine pentru telefon.
Un bărbat din Argeș a fost, recent, trimis în judecată pentru înșelăciune, delapidare, fals informatic şi instigare la fals în declaraţii, toate în formă continuată. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Pitești.
În perioada octombrie-decembrie 2022, mai exact în preajma perioadei de Black Friday, când sunt derulate diverse promoții și au loc foarte multe comenzi on-line, Alin Ionuț C., administratorul unei societăți din Pitești, a trimis, prin intermediul a două firme de curierat, un număr total de 11.499 colete, în valoare de 69.99 lei fiecare.
Metoda ingenioasă prin care un bărbat din Argeș a înșelat „ca la carte”, mii de oameni
Oamenii au fost păcăliți că au comandat un produs on-line, deși în realitate nu făcuseră acest lucru. Firma expeditoare era înființată cu câteva zile înainte de trimiterea coletelor cu plată ramburs la diferite adrese din țară.
Inculpatul a reușit, prin această metodă, să inducă în eroare 2003 persoane care au acceptat plata acestor pachete. Unele le-au primit din cauză că aveau mai multe comenzi în curs, iar altele au crezut că aparțin membrilor familiei sau prietenilor care locuiau sau lucrau la aceeași adresă.
De cele mai multe ori în colete se găseau căști de telefon
Abia după ce au deschis coletul au văzut că în pachete sunt produse pe care nu le-au comandat. De cele mai multe ori în colete se găseau căști de telefon. Și-au dat seama că au fost înșelate de reprezentanții societății și au anunțat organele penale.
„Atunci când au deschis coletul și au văzut produsul care se afla în interior, au încercat restituirea lui către expeditor. Dar nu au reușit să contacteze reprezentanții societății la numerele de telefon sau adresele de email afișate pe site pentru a face returul. Iar adresa care figura pe colete au constatat că nu există, motive pentru care consideră că au fost înșelați de reprezentanții societății”, se arată în rechizitoriul procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Pitești.
De asemenea, unele persoane vătămate le-au precizat anchetatorilor că produsele primite erau nefuncționale sau unele ieftine. Inculpatul a încasat peste 140.000 de lei profitând de naivitatea și neatenția acestora.
Situația a ajuns în atenția polițiștilor care au procedat la contactarea telefonică a tuturor destinatarilor, care au plătit coletul. Dintre aceștia, în dosar, s-au constituit 106 persoane ca părți civile, iar alte 57 în calitate de părți vătămate.
Inculpatul este judecat și pentru fals informatic în formă continuată
Inculpatul este judecat și pentru fals informatic în formă continuată pentru că a folosit fără drept datele cu caracter personal ale victimelor. De asemenea, a fost trimis în judecată și pentru delapidare în formă continuată.
„În perioada octombrie – decembrie 2022, în mai multe rânduri, în realizarea aceleași rezoluții, în calitate de administrator în fapt al … SRL, a retras mai multe sume de bani provenite din activitatea descrisă anterior, din conturile aparținând … SRL, în valoare totală de 55.609,24 lei, pe care și le-a însușit fără drept”, mai susțin procurorii.
Alături de inculpat, în dosar a mai fost trimis în judecată un bărbat care este acuzat că a declarat în fals, la Registrul Comerțului, că este beneficiarul real al societății prin intermediul căreia erau trimise coletele la persoane.