7.6 C
Campulung Muscel
vineri, 26 aprilie, 2024

100 de ani de la Marea Unire – raid al vehiculelor de teren ARO. Final la Câmpulung

Alte Știri

100 de ani de la Marea Unire – raid al vehiculelor de teren ARO, cu un popas la Câmpulung. Aici bătrânele ARO, primul model ARO M461, celebrul IMS fabricate între 1964 și 1979, “destul de bătrâne, dar încă își fac treaba destul de bine”, iar la volanul lor, pasionați veniți din toată țara au fost parcate în piața primăriei iar participanții au fost invitați în sala mare a instituției publice unde au putut viziona în orașul ,,mamă”, scurtmetraje de pe vremea când fabrica era în floare, cunoscută și apreciată peste hotare datorită producției acestor mașini de teren.

Sala a fost plină, fiind prezenți foștii directori ai uzinei, foști angajați și toți cei care sunt pasionați de acest automobile 100% românesc.

Primarul Liviu Țâroiu prezent la eveniment a promis că va sprijini acest eveniment an de an, la rândul său fiind unul dintre directorii de la ARO. Acum își aduce aminte cu regrete în voce…

În tot acest timp locuitorii orașului au putut admira mașinile, adevărate bijuterii pe patru roți.

În data de 19 mai s-a dat startul evenimentului 100 de ani de la Marea Unire – raid al vehiculelor de teren ARO din București, pe traseul Curtea de Argeș, Avrig, Alba Iulia, Târgu Jiu, Polovragi, Câmpulung cu întoarcere la București.

Într-un cadru natural care îți taie respitația, transpuși parcă într-un timp în care principala preocupare a șoferului român era propria mașină, românii au putut vedea pe traseul prezentat mai sus o mână de oameni, cu o pasiune comună: visători, cum le place să își spună, cu mașini venite dintr-o Românie cu uzine, cu meșteri și ucenici, îmbrăcați în salopete, din ale căror mâini întotdeauna murdare ieșeau bijuterii cu nume codificate, înțelese numai de ei, numindu-le IMS 57, M 59, M461, ARO 24, ARO 10.

Mândri de acest produs românesc și cu credința că lucrurile vechi nu sunt întotdeauna învechite, ce prilej mai bun decât anul Centenarului pentru a sărbători cu mașini fabricate în România.

Ca și traseu, evenimentul și-a propus să cuprindă toate capitalele istorice. Pașionații au plecat sâmbătă, 19 mai din București și au poposit la Târgoviște, unde a fost organizată o expoziție Fabricat în România, împreună cu colegii de acolo. A urmat Câmpulung Muscel și apoi Curtea de Argeș. Duminică dimineața, în ziua de 20 mai, membrii clubului au depus o coroană de flori la mormântul Majestății Sale Regele Mihai și a Reginei Ana.

„Majestatea Sa a fost Președintele de onoare al clubului nostru și chiar venea la evenimentele acestei secții, mașinile militare fiindu-i tare dragi. Astfel, am zis ca în periplu nostru să trecem să îi aducem un omogiu”, a mai precizat Viorel Burcea, președintele secției Aro.

În peisajul de poveste din inima Apusenilor, mașinile militare și-au început aventura cu o defilare prin Cheile Gălzii, rezervația naturală de tip mixt, situate în partea estică a Munților Trascăului (la o altitudine cuprinsă între 350 și 700 de m) pe cursul inferior al Văii Galdei, pe teritoriul administrativ al comunei Galda de Jos, între satele Galda de Sus și Poiana Galdei.

Caravana și-a continuat traseul spre Sarmisegetusa, Târgu Jiu, Polovragi, Băile Govora, iar finalul a fost la Câmpulung Muscel, locul unde s-au născut toate aceste automobile.

Aici Emil Hagi, un mare iubitor de ARO a înființat un muzeu privat, singurul din țară al automobilului românesc.

Ultimele Știri

AMALIA GONȚ. Liderul partidului politic, Pîrnuță lon din comuna Rucăr aduce o serie de calități și competente valoroase în administrația locală

AMALIA GONȚ. Liderul partidului politic, Pîrnuță lon din comuna Rucăr aduce o serie de calități și competente valoroase în...

Alte știri din aceeași categorie